Problem med att uppdatera till original ROM

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av mogge73a, 11 jul 2011.

  1. mogge73a

    mogge73a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    För ett tag sedan så lyckades jag sabba min o2x men med lite flashande med smartflash och nvflash så fick jag i alla fall en glad telefon.

    Mitt problem är att lägger jag in 2x-v10b-1300166062-nvflash så får jag basband 20110614, kernel 2.6.32.9, vers frg83g och LGE version v10b

    och jag kan inte uppdatera...

    Lägger jag in LGP990AT-00-V10c-EUR-XX-APR-16-2011+0 med smartflash så får jag basband 20110614, kern 2.6.32.9-dirty, ver frg83g och vers v10c

    och kan inte uppdatera.

    Vilka är de senaste basband, kernel, version och LGE-versionerna man ska ha för att ha de senaste?

    Och hur attan får jag telefonen så stock som det går att få? Jag vill inte ha något custom ROM, jag vill kunna uppdatera normalt..

    Vilka versioner måste jag ner till för att kunna uppdatera normalt?

    Tacksam för hjälp

    Edit: Lade in baseband 20110405 när jag hade version v10b, då äntligen gick det uppgradera med LGs verktyg... Men efter det så går det inte göra hard reset ( power + vol ner ). Men men aldrig får man vara riktigt nöjd haha.. Någon med samma problem?

    Skulle clockworkmod fixa detta problem tro?
     
    Last edited: 11 jul 2011
  2. SimDroid

    SimDroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag var också tvungen att nedgradera till basband 405 (eller tidigare) för att uppgradera via LGupdate.

    hard reset? Vad ska du göra då?
    Återställning kan du göra ifrån telefonmenyn.
     
  3. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    TACK SÅ JÄTTEMYCKET! Kunde inte uppdatera efter att ha flashat "original", men efter att ha installerat 405 baseband kunde jag uppdatera via datorn. TACK IGEN! :D <3
     
  4. nadde

    nadde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur ändrar man baseband, för jag har samma problem?
     
  5. capman

    capman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, testade roota den senaste versionen av systemet 2.3.4 och det råkade göra den oanvändbar, så nu följde jag ominstallationsguiden och får inte tillbaka 2.3.4
     
  6. capman

    capman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Last edited: 8 nov 2011
  7. basudan

    basudan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag ha kontaktat LG på grund av detta, lyckas inte på någo vis få in GB försökte även igår med att flasha in "baseband 405" [BASEBAND] 20/Jun: SmartFlash stock baseband release: 1035.21_20110614 - xda-developers men resultatet är det samma. Det enda LG ha svarat att det troligtvis är fel på mig eller datorn fast jag testat 3 datorer 2 kablar. Men LG hade inte hört om några problem innan. Detta va LG i Finland. Hoppas ni skriver hit om någon får en lösning på detta. Man ha ju väntat på GB sen köpet av telefonen i April.
     
  8. basudan

    basudan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER