Problem med bluetooth-headset

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av shcizo, 3 jun 2010.

1. shcizo

shcizo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag köpte mig en Jabra BT-3030 som funkar utom när det gäller en sak, ljudkvaliten. Den är fullkomligt urusel. Det låter inte helt olikt en hårt komprimerad MP3:a. Jag har prövat headsetet på två iphones och det låter ok så jag drar slutsatsen att problemet ligger hos min Desire.
    Jag har prövat olika musikspelare och nu vet jag inte vad problemet kan vara.

Är det någon som kan ha en susning om vad det här handlar om?

ps. jag postade i den stora samlingstråden utan att få svar så jag skapade en ny egen tråd då detta som stör mig väldigt ds.

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har ett sonyericsson MW600 och det enda jag kan klaga på är att basåtergivningen inte är på topp... men det har ganska mycket att göra med medföljande lurar också. provade att koppla in ett par Koss Prota Pro (yikes vilken skillnad) även om 3,5mm på desire är mycket bättre än den på MW600.

Jag förutsätter att du testar med samma ljudfil på både desire och iphone? du får ju komma ihåg att ljudet komprimeras mer för att skickas via BT så har du en OK ljudfil på din desire (128kbps) och sen komprimerar den ännu mer för bluetooth så kommer resultatet bli därefter... har du där emot en bra ljudfil (192-320kbps) så bör du få ett bättre resultat.

Är jag helt ute på fel spår? Annars kan jag bara konstatera att det är din desire och BT-3030 som inte leker så bra med varandra... Jag har inga problem med mitt MW600 dock.

3. shcizo

shcizo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej. inte samma fil, det har jag inte gjort men det är inga fel på mina ljudfiler. Alla mina filer är V0-mp3or.
    Men det här om omkomprimering för att skicka via BT låter ju rimligt för det är ju så det låter. Som en dålig mp3:a. Men då borde det låta skit i en iPhone med tycker jag.

4. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag antar att du inte har något annat BT-headset att testa med? Det kan ju vara så att din desire och det headsetet inte går så bra ihop... Jag har iofs inte testat mitt headset med en iphone så jag vet inte om det kan låta bättre :P (hade jag tänkt på det hade jag kunnat ta tillbaka min ipod touch (2G) idag... lånat ut den då jag inte behöver den pga Desire :D)

Jag har dock för mig att någon annan här på forumet hade lite problem med ett jabra stereo headset - kommer inte ihåg säkert var... men du kan nog hitta det som du söker lite djupare här på forumet. Jag kan tyvärr inte ge dig mycket fler tips och råd.