Problem med bluetooth och samtal

Diskussion i 'Google Pixel 5' startad av Lave, 28 okt 2020.

  1. Lave

    Lave Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 3
    Har en Pixel 5 och är nöjd i stort, men har problem med BT. Tänkte se om någon annan har samma erfarenheter?

    Jag har ett par Galaxy Buds+ kopplade till dem som fungerar bra (hade dem till min Pixel 3 innan). Kopplar jag in dem och ringer fungerar det utan problem. Om jag däremot kopplar in dem och först lyssnar på musik och sedan ska ringa så pausas musiken men den ringer via telefonens högtalare istället. Det funkar inte heller att välja hörlurarna som källa istället (den stannar kvar på telefon). Noterade samma sak i bilen häromdagen; Pixel 5 kopplad till stereon via BT. Lyssnade på musik och skulle ringa ett samtal; musiken bröts men samtalet gick via telefonens högtalare istället för handsfreen i bilen.
     
  2. Xbende

    Xbende Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2020
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    Kan det inte ha något att göra med något inställningsval!? T.ex att vi bt så används högtalare och diverse? Vad att jag själv fast inte på en pixel då har en knapp man trycker på som gör att man får 3 val, har du ingen sådan?
     
    Lave gillar detta.
  3. ricky82

    ricky82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Har haft samma bekymmer med kopplingen till bilen. Ibland har det fungerat och ibland inte.
    Precis som du skriver så finns den med att välja men även om man försöker välja bilen (telefon, högtalare, BT bilen) så stannar den på telefon.

    Sökte på problemet som hastigast tidigare och hittade nått tips om att ändra nån version av Bluetooth. Alltså ta någon äldre (utvecklarinställning) som skulle fungera bättre men jag har inte provat.
     
    Lave gillar detta.
  4. Lave

    Lave Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 3
    Tack, då är det inte bara jag och inte ett lokalt problem. Kan återskapa problemet ibland, men inte alltid. Får forska vidare!