Problem: Problem med bluetooth

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av glennk, 4 apr 2013.

  1. glennk

    glennk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    I julas köpte jag en Jabra Freeway handsfree att ha i bilen. Med jämna mellanrum när jag svarar på inkommande samtal startar telefonen om. Inte varje gång, men kanske ett samtal av fem.

    Eftersom telefonen aldrig startat om sig tidigare antar jag att det har/hade något med Jabra'n att göra. Så den stängde jag av och la i handskfacket.

    För några veckor sen köpte jag ett annat headset och har använt det vid kanske 20 samtal utan problem. Idag, mitt i ett samtal, bröts samtalet och det började tjuta i headsetet. Tittade ner på telefonen och såg den förhatliga Sony-loggan som indikerade att telefonen startade om sig, igen.

    Så nu har jag två bluetooth headsets, som båda två varit inkopplade när telefonen startat om. Alltid i samband med samtal. Jag börjar misstänka att det är något fel med min bluetooth. Jag har fabriksåterställt luren nån gång i februari och har alltså haft problem både före och efter. Så en återställning till lär ju inte hjälpa.

    Nån annan som haft problem med detta, eller läst något om det?

    /Glenn
     
  2. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Har inte haft några sådana problem. Använder mitt SE MW400 (tror jag det heter) åtskilliga timmar dagligen.
    Testa och se om någon annan får samma problem med Jabra'n, bara för att utesluta att det verkligen är telefonen. Vilket det ju tyvärr med stor sannolikhet är.
    Min första HTC lur hade fel på BT radion så den fick skickas tillbaka som DOA. Den kunde aldrig starta BT över huvud taget.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  3. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Det är första gången jag har hört talas om detta, min mobil har visserligen startat om sig men aldrig när bt är igång. Jag har ett stereoheadset från ebay som jag lyssnar på musik genom och har haft några samtal med, problemfritt.

    Så jag misstänker att det är något fel med din mobil tyvärr, då det är 2 olika

    Skickat från Tapatalk