Problem med browser

Diskussion i 'Legend' startad av stenbod, 26 jul 2010.

  1. stenbod

    stenbod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har haft problem med den inbyggda internetbrowsern ända sedan jag köpte min Legend, ibland märks det mer och ibland mindre. Ibland när jag klickar på en länk, gör en sökning eller helt enkelt bara startar internetbrowsern så visar den en vit sida och ett tomt adressfält i någon sekund, sedan kraschar den. När jag gör om samma sak igen brukar det fungera. Det händer i alla lägen och jag har inte lyckats se något mönster.

    Mycket irriterande när man ska kolla något snabbt. Någon som haft liknande problem eller har en lösning?

    Min andra fråga gäller browserns fönsterhantering. Jag känner inte att jag har någon kontroll över vilka fönster som är öppna och rätt som det är får jag en varning att jag inte kan öppna fler fönster. När jag kollar vilka fönster som är öppna ser jag bara vita rutor istället för skärmdumpar, vilka jag då får stänga och sedan surfa vidare. Väldigt krångligt och ointuitivt.

    Kan man få browsern att ha fler fönster, alternativt att den automatiskt stänger ner fönster när de inte har använts på ett tag?

    Jag har testat andra browsers men föredrar den inbyggda.
     
  2. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    du kan ju börja med att rensa alla cache-minnen, lösenord å allt annat man kan rensa under inställningar.
     
  3. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Nu har jag engelskt OS så jag kan inte exakt säga vad de svenska översättningarna är.

    Under inställningar > Applikationer > Hantera applikationer kan du leta dig fram till "browser". Klicka på den applikationen. Kan du välja "Rensa cache" där?

    Det kanske kan lösa ditt problem.

    Annars kan jag starkt rekommendera Dolphin Browser HD. I mitt tycke den bästa browsern. Har flikar som Internet Explorer samt en bokmärkeswidget.
     
  4. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar verkligen Dolphin Browser HD på Legend ? Är det inte Dolphin Browser man helst ska köra på Legend ?
     
  5. stenbod

    stenbod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för förslagen. Cache har rensats och jag har försökt allt möjligt men problemet kvarstår. Dolphin HD har jag testat men den känns för tung, och dessutom ganska ful, trivs inte alls med den. xScope har jag också testat men irriterade mig på ett antal smågrejer, ex. hur zoomen fungerade.

    Det är alltså ingen annan som upplever att fönstrena är vita i fönsteröversikten, där det egentligen ska vara skärmdumpar av sidorna?