Problem med Cyanogen (kan det kallas boot loop?)

Diskussion i 'Hero' startad av calle221, 19 maj 2011.

  1. calle221

    calle221 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag började tröttna på att jag inte kunne lägga mina appar på sd-kortet så jag bestämde mig för att roota telefonen då det tydligen är det som krävs. Ärligt talat vet jag knappt vad det innebär att roota och än mindre förstår jag de olika stegen i processen.

    Jag följde kort och gott den här guiden som verkade pålitlig: http://blog.rdj.se/root-av-htc-hero-2-1-custom-rom/

    När telefonen startades efter att jag hade klickat på att den skulle installera Cyanogen så visas en sorts startskärm med loggan och en blixt eller nått som cirulerar runt den, om och om igen i all evighet. Jag kommer inte in i telefonen eller nånting annat eftersom att ingen knapp ger utslag.

    Jag googlade och det verkar som att det kallas boot loop. Jag har gjort en backup i ROM Manager. Enligt instruktioner på ett forum så drog jag ur batteriet och testade att hålla in volym ner-knappen och powerknappen och kom till menyn som finns där. Där står det exakt såhär:

    HERO CUT SHIP S-ON
    HBOOT-1.76.0007 (HERO10000)
    MICROP-010F
    TOUCH PANEL-SYN0104
    RADIO-6. 35. 15. 11
    Aug 4 2009, 19:43:30

    HBOOT

    < BACK > FastBoot Mode
    < SEND > Simlock

    Jag har testat att trycka på nästan alla alternativ, men det slutar bara i att telefonen startas om och hamnar i den där startskärmen igen och jag får rycka batteriet igen.

    Hjälp mig, ärade swedroid-forumiter. Jag fattar absolut ingenting och är lite orolig för min telefon.
    :(
     
  2. Lucke

    Lucke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    395
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    om du tanka cyanogen från hans länk vilken tankade du?
     
  3. calle221

    calle221 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tankade den som finns i ROM Manager helt enkelt.

    Det löste sig nu. Jag råkade av misstag hålla in Svara-knappen + Home vid uppstart vilket tog mig till en helt annan meny än Volym ner + Powerknapp. Jag antar att det är detta som kallas recoveryläge och inte volym ner+power som egentligen inte kan göra nånting. I alla fall så kunde jag återställa till en säkerhetssparning som jag gjorde innan jag installerade cyanogen och nu funkar allt som det ska, även om jag fortfarande inte lyckats få in 2.2 eller nån annan rom.