Problem med din S2? Lösningen kan finnas här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av goa200, 19 maj 2011.

  1. liljeqvist92

    liljeqvist92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjeena!

    jag har något problem med min mikrofon, alla jag pratar med hör mig jätte dåligt och dom säger att det låter som jag pratar i en burk men när jag sätter på och pratar med högtalaren på så fungerar mikrofonen perfekt.. någon som har haft samma problem? :(

    Tacksam för svar!
     
    Last edited: 3 sept 2011
  2. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Du får gärna förklara vad du menar. Hör de dig perfekt när du kör med högtalaren?
     
  3. pappapjotor

    pappapjotor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej och hå! Trevligt att vara här :) Äntligen bytt från ifån till en samsung galaxy S2 och är sjukt nöjd!
    Dock har det under veckan uppstått ett konstigt problem. När jag startar om telefonen så hakar den upp sig och laddningsikonen och en varningstriangel med en termometer blinkar. Det går inte att komma förbi utan att stoppa i laddaren. Det enda som är ändrat på telefonen är launchern. Använderg zeam launcher.. denna har dock fungerat finfint innan.
    Hoppas att någon av er vet, för jag hittar bara trådar om folk som rootat sina telefoner :(
     
  4. the-stargazer

    the-stargazer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Alpha
    Halloj

    har haft min Galaxy S2 i tre veckor nu (tidigare ifåne 3) och är jättenöjd, trots att telefonen känns lite krånglig i början. Men några saker får jag inte kläm på:

    - Skärmen slocknar efter ca 10 sek oavsett om jag valt 15 eller 30 sek i menyn. How come?
    - En annan grej jag inte blir klok på är skärmlåset och den 4-siffriga PIN-koden som man kan välja. Hos mig funkar det ett tag - jag "sveper över" skärmsläckaren (viloläget), låser upp med koden, lattjar lite, väntar, låser upp igen etc etc. Men en stund senare när jag ska göra nåt med luren så har både skärmsläckaren (viloläget) och kravet på PIN-kod försvunnit! Jag klickar på hemknappen och vips så ligger alla appar där - helt "oskyddade"! Jag gör om manövern med PIN-koden och så funkar det 5-6 ggr, sen är det likadant igen. Snacka om uselt skärmlås, eller gör jag nåt fel?
    - Slutligen: När jag tar emot mejl med en bilaga, t ex en bild, så kan jag inte öppna bilagan direkt i mejlet när den laddats upp - jag får bara meddelandet "bifogad fil kan inte visas". Jag kan visserligen spara bilden och öppna den genom att gå in i "Mina filer" men det kan ju inte vara meningen? Tanken är ju att man ska kunna klicka på bilden direkt i mejlet så att man får se den direkt.

    Många frågor blev det...

    Tacksam för all hjälp/tips jag kan få :)
     
  5. Lyxfängelset

    Lyxfängelset Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9
    Platta 2:
    Samsung
    Övrigt:
    Chromebook Acer C720
    Min har startat om två gånger (av sig själv tror jag) och idag starta den upp i "säkert läge" och mappar hade flyttats om och så vidare.. Hel skumt! Förra gången starta den bara om, hade inga program igång förutom Go SMS Pro och internet. Inga stora program alltså. WiFi och sånt var också igång..

    Har haft lite problem med market och appar som måste påtvingas stängning.

    Någon som vart med om samma? Lösning?

    Sen tycker jag verkligen att batteritiden suger hårt! Kommer från iPhone 3GS!
     
  6. DarkWizard

    DarkWizard Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har nyss köpt en S2. Den är helt outstanding när det gäller internet och media i största allmänhet. Men det är den primära telefonbiten som gör mig väldigt besviken. Ljudkvalitén på samtal är inte direkt lysande, bra mycket sämre än min gamla SE, och de jag pratar med hör knappt vad jag säger oavsett om jag pratar direkt i telefonen eller använder headset. Har läst att man kan komma åt en servicemeny för att tvinga telefonen att ha en högre meny på samtal. Någon som haft/har samma problem och hittat en lösning på det?
     
  7. Lyxfängelset

    Lyxfängelset Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9
    Platta 2:
    Samsung
    Övrigt:
    Chromebook Acer C720
    Läs tråden, vet att jag läste det någonstans :-)
     
  8. Konstrac

    Konstrac Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problem med att sgs2 tappar synkning med ms exchange.
    Har hittat fler har samma problem men har inte hittat någon lösning.
    Samsung säger att de inte känner till problemet.
     
  9. magnusse

    magnusse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    GPS

    Har problem med GPSn.

    Har på datatrafik och A-GPS och hela den där biten. Men det tar ändå extremt lång tid att få in en GPS position.

    Wifi-position går på någon sekund. Men GPS kan ta upp till 25 minuter, ibland mer.

    Min förra mobil var MKT snabbare med detta, och det var en budgetlur.

    Välkänt problem eller finns det någon fix?
    Har testat med "GPS Test" osv. Och den hittar satelliter rätt fort. Dock så är de inte så stark styrka på dem, och att "fixera" vid en satellit tar enormt lång tid.
     
  10. znapie

    znapie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur kan jag byta ikonerna i botten på skärmen?
    Kör stock och vill inte ladda ner någon launcher!
     
  11. petu

    petu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Program - Menyn längst ner till vänster - Redigera. Sen drar du bara ner vilket program/app du vill så byter dom plats, hur enkelt som helst.
     
    agakhan gillar detta.
  12. orjet

    orjet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21
    Jag har samma problem med GPS:en som magnusse. Nån som hittat en lösning?
     
  13. tobiasgreen

    tobiasgreen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har stött på ett problem med min kära telefon. När jag svarar eller ringer upp någon går högtalaren på automatiskt. Har fabriksåterställt telefonen och sett över appar så ingen är utdaterad eller liknande. Någon som vet vad som är fel?
     
    Matsl gillar detta.
  14. ocke

    ocke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vilken version kör ni Exchange mot?
     
  15. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Gosms orsakade detta fenomen, har du uppdaterat den?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  16. tronic

    tronic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft två sgs1 (väntar på 3:e nya) med samma fenomen! Miccen blir överkänslig vid 2G/GSM mottagning och tar in alla möjliga ljud, bland annat störningar som om du håller luren intill en radio, klassiska gsm störningar.
    Med headset eller högtalare försvann problemen. Har provat alla operatörer som finns.
    Vid 3G motis gick de utan störningar.
    Jag väntar på en 3:e sgs1.
     
  17. PasenRacing

    PasenRacing Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon som vet vad det kan vara för fel om telefonen är seg när man trycker på hemknappen (den i "mitten") ?

    När jag trycker på den på min tele så tar det 2-3 sekunder innan jag kommer ur ett program t.ex. facebook.
    På tjejens telefon, också det en SGS2 så tar det däremot MAX 1 sekund att göra samma sak.

    Har gjort fabriksåterställning på telefonen, någon som kan komma med något tips?

    Det är en helt standard orootad telefon.
     
  18. Contessa

    Contessa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Den här frågan har säkert kommit upp innan. Men är jag den enda som har detta problem, att när jag pratar med folk i telefon så hör dom mig knappt och ibland säger dom att jag försvinner. Jag hör dom kanon.
    Har höjt all volym som går o höjas :/
     
  19. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    då jag inte har fått nå svar i den andra tråden så frågar jag här. Anledningen till att jag frågar i två trådar är för att imorgon är sista dagen för att telefonen skall kunna gå som DOA.


    Har ett "problem" som jag skulle vilja reda ut. Startade nyss "dungeon defenders first wave" tror jag det heter.

    Efter 30 SEK spelande så blev telefonen otroligt varm. Jag menar het. Skärmen gick knappt att ta på. Så himla varm var den. Den var varmast på den övre delen av telefonen. längst upp på skärmen var het och på baksidan vid klameran.

    Jag har läst att andra har detta problem, men frågan är om det är så på alla enheter när man belastar cpu mycket. och om det är hårdvara eller mjukvarufel. Man blir ju orolig.

    Visst har jag hört talas om varma telefoner men detta är ju löjligt
    Det kan ju inte vara bra för telefonen att bli så varm. Och skärmen lär ju ta stryk nå jävulst av att bli så varm.

    Någon som varit med om samma? Nu menar jag riktigt varm.
     
  20. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Ingen?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk