Problem med din S2? Lösningen kan finnas här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av goa200, 19 maj 2011.

  1. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Nämen titta, så enkelt det kan vara! ;) Ha så kul nu med telefonen!
     
    Sleepwalk gillar detta.
  2. erikatitus

    erikatitus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problem att få ner appar.

    Har försökt att ladda ner appar till min s2;a nu i säkert en månad utan resultat.
    Får felmeddelandet, kan inte installera appen på standardinstallationsplatsen.
    Försökt med ALLT! Raderat så gott som alla appar, då jag läst att det kan vara för lite minne kvar.
    Fabriksinställt telefonen, problemet kvarstår.
    Tagit bort alla uppdateringar på Goggle play. Men får fortfarande upp samma meddelande.

    Snälla hjälp!
     
  3. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Googlade lite åt dig - kan detta kanske vara nåt? :) https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=50241
     
  4. smider

    smider Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Jag hoppades att jag skulle slippa behova skriva har men det ar lite klent med losningar pa internet, hoppas att nagon har kan hjalpa. Som ni ser sa saknar jag prickar ovanfor mina bokstaver, jag ar bosatt i Australien men ni kan sakert lista ut vad det star.

    Jag kopte en S2 for nagot ar sedan och korde standard ROM ett tag. Nar jag sedan skulle till Sverige pa besok sa rootade jag den for att ta bort SIM-laset. Allt fungerar helt perfekt an sa lange och hela processen gick valdigt smidigt.

    Val tillbaka i Australien tankte jag byta till en ROM som drar mindre batteri och korde en factory reset innan...

    Telefonen har nu fastat i en sk bootloop med den klassiska gula triangeln pa plats. Jag tankte att jag skulle styra upp allt fran recovery mode, det gar dock inte allt att komma i det. Startskarmen blinkar lite nar jag haller in ratt knappar, men inget hander oavsett hur lange jag forsoker.

    Download mode fungerar utmarkt att komma in i, av nagon anledning.

    Fragan ar nu, hur styr jag upp detta?

    Jag korde tidigare ICS och min telefon ar en GT-I9100T. Vad galler kernel sa kommer jag inte ihag vilken jag korde in, om det spelar nagon roll.

    Jag hittade denna guide:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1457458

    Dock har min ISP sparrat sidorna dar mjukvara finns, internet har nere ar inte som i Sverige, for att uttrycka det mildt...

    Vore som en saga om nagon hade nagra tips.
     
  5. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Du får helt enkelt flasha om telefonen via Odin!



    Detta är för att installera Samsungs Stock-rom (orginalrom) Androidversion 4.1.2 för Samsung Galaxy S2 (GT-I9100) (OBS. EJ GT-I9100G)

    Innan du börjar så se till så att du har KIES installerat OCH att du har startat programmet en gång (för att USB-drivrutinerna skall finnas) MEN att Kies är HELT avstängt när du väl ska flasha via Odin 3.07. Gå in under Aktivitetshanteraren > Processer och kolla efter något med "Kies" i och välj att avsluta den isåfall!

    Om du vill kan du även göra en Nandroid backup (backup på hela ROMen) i Recovery Mode (Stäng av telefonen, håll in Volym Upp + Hemknappen + Powerknappen tills du kommer in i Recovery mode). Väl inne så väljer du "Backup" etc etc.

    FÖR ATT INSTALLERA SAMSUNG STOCK-ROM

    1.
    Ladda ner: http://www.hotfile.com/dl/213346041/e6e4f7c/I9100XWLSS_I9100OXXLS9_NEE.zip.html (ROM:en (Klicka regular download))
    och:
    http://goo.gl/wBvjy (Odin 3.07 (Tryck "Download")).

    OBS! Firmwaren (ROMen) du laddar ner kommer komprimerad i zip. Filen du flashar ska ha filändelsen .tar eller .tar.md5. (Du måste unzippa den med t.ex. WinRar/WinZip t.ex. http://www.filehippo.com/download_winrar_32/).

    2. Starta Odin 3.07 (.exe, efter att ha extraherat ZIP-filen) med Administratörsrättigheter (Högerklicka > Kör som administratör) och klicka på "PDA". Välj ROM-filen (.tar eller .tar.md5)

    3. Starta telefonen i download mode (Volym ner - Hemknappen - Powerknapp) och koppla in den till datorn. När ID:COM-rutan lyser är du redo att köra! Se till så att Re-partition INTE är förbockad - endast "Auto Reboot" och "F. Reset Time" & PDA skall vara förbockade!

    4. Klicka nu på "Start" och vänta tills det står "PASS!" i den gröna rutan uppe till vänster.

    5. Telefonen kommer att starta om sig själv. Du kan nu ta bort USB-kabeln om du vill.

    6. Om telefonen inte bootar upp (kan ta ett tag) så gå in till recoveryn (Håll in Volym Upp + Hemknappen + Powerknappen tills du kommer in till en meny). Välj "Factory Reset" med volymknapparna och klicka OK med Powerknappen. OBS. Detta fabriksåterställer din mobil. Alla appar etc. försvinner, dock SKA (i normalfall) alla bilder finnas kvar på mobilen). Starta sedan om mobilen (Backa och välj "Reboot system now") och vänta tills den är igång!

    7. Starta Kies och koppla in telefonen till datorn. Uppdatera firmwaren om det behövs!

    Klart!

    Felsökning om Odin inte vill flasha filen eller om någonting annat går fel:

    a) Du kan sakna drivrutiner. Ladda ner Samsung Kies, installera den, kör den, avsluta Kies och sedan går du till aktivitetshanteraren (Ctrl-Alt-Del -> Starta aktivitetshanteraren). Under "Processer" i fliken där uppe väljer du att avsluta processerna "KiesTrayAgent.exe" och "KiesPDLR.exe" (om dessa finns). Man måste alltid ha Kies avslutat när man flashar. Försök nu igen!

    b) Filen du laddat ner kanske är korrupt av någon anledning. Pröva att ladda ner den igen!

    c) Dubbelkolla... Trippelkolla att du gjort allting exakt enligt guiden! Speciellt att du har Kies installerat men avstängt (alla processer av den).

    d) Pröva byt USB-port! Välj helst en som sitter direkt på moderkortet!

    FÖR ATT ROOTA:
    http://www.ibtimes.co.uk/articles/4...-root-official-android412-xwlss-jellybean.htm

    Skriven av: Arbu11
     
  6. smider

    smider Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den inklistringen lät betydligt mycket lättare än guiden jag länkade till. Vad som får mig att tveka är vad som stod i min guide, nämligen:

    Jag kan ju nämligen inte komma in i recovery mode. Dock har jag redan tagit backup på allt jag vill spara med hjälp av Titanium... Så är det bara att trycka in en ny stock ROM dvs? Odin har jag ju lekt med innan så den biten är inga problem.

    Problemet som återstår nu är väl bara att jag inte kan komma in på sidan som du uppger, min ISP blockar mig. Finns den speglad på någon annan sida eller måste jag ta mig över till någon kompis där internet inte krånglar på samma sätt?
     
  7. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Kan mycket väl vara så som de skriver... Men du får väl helt enkelt testa - de avrekommenderar ju inte att man testar så! ;)

    Här är en torrent till filen... Om det nu hjälper dig!

    http://bitsnoop.com/i9100xwlss-i9100oxxls9-nee-q48443019.html


    Vet inte vad man kan göra åt det där problemet... KANSKE att nån guide jag läste för 100 år sen kan hjälpa dig något, men har ingen aning:

    "Om mobilen inte funkar alls?

    Testa detta:

    1. Stäng av telefonen. Ta ur batteriet och sätt in det igen.
    2. Tryck och håll inne både Volym Upp och Volym Ned
    3. Tryck nu in powerknappen och håll den inne tills det vibrerar, släpp då powerknappen men håll kvar volymknapparna.
    4. Håll inne volymknapparna tills Android System Recovery kommer upp.
    5. Tryck volym ned och markera "Re-install packages" (om det finns)
    6. Tryck på hemknappen för att välja.
    7. Tryck volym ned för att komma till Yes. "
     
  8. smider

    smider Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ledsen att säga det, men den enklare metoden fungerade inte. Det fick bli samtliga punkter i länken jag klistrade in tidigare, så mycket hade jag ställt till det. Jag laddade iaf in versionen i den enklare förklaringen senare eftersom den är nyare.

    Nu till ett nytt problem haha.

    Jag har rootat mobilen och låst upp simlåset gör att slänga in Rootbox, jag läste att det va kravet. Sedan följer jag samtliga instruktioner, starta i recovery, wipe, install zip, etc etc. Installationen ser ut att gå fint men den startar ändå upp med samsungs gamla tråkiga os igen... är detta en fråga lämplig att ta här, eller bör jag vända mig till diskussionstråden som utvecklaren skapat? Frågan känns ganska allmän iaf :)
     
  9. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Kul att du fixade mobilen då! ;)

    Nästan alltid efter att man flashat nya ROM:ar så brukar det oftast krävas en Fabriksåterställning i Recovery Mode - så det är nog det du bör göra ;)
     
  10. smider

    smider Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yes, tack för länken också :)

    Well, jag följer samtliga steg till punkt och pricka men får alltid samma tråkiga startskärm ändå. Får testa någon annan kanske, men denna verkade så bra...
     
  11. Dippy112

    Dippy112 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Play Butik visar bara enstaka appar

    Har två SIIor som vi fabriksåterställt för att börja använda igen och uppdaterat till Android 4.1.2. Problemet är att på den ena får jag i Play Butik bara upp enstaka appar och kan till exempel inte ta hem Instagram utan får felmeddelande "enheten är inte kompatibel med den här versionen". Är så på massor av appar.

    Den enda skillnaden på de två telefonerna som jag hittar är att på den felande telefonen är basbandsversionen I9100XXMS2 och grundversion 3.0.31-1156082
    Medan det är I9100XXLS8 resp 3.0.31-889555 på den fungerande.
    Vet att det skillde nån vecka i leveranstid men ska det innebära såna här problem?

    Jättetacksam för all hjälp jag kan få :)
     
  12. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Kanske lite off topic men jag har haft problem med min s2a till och från. Den har hängt sig och startat om och haft sig. Jag har återställt den och gjort efter alla konstens regler.

    Men nu har jag lagt in Cyanogenmod (4.2.2) med hjälp av Cyanogenmod Installer och det var busenkelt. Nu har jag kört den i 4 dagar och inte haft ett problem. Telefonen är mycket snabbare och flyter på bra. Telefonen har aldrig känts så bra. Ett tips alltså!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    MatsGF gillar detta.
  13. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Hur mycket minne finns det tillgängligt för appar i 4.2.2?

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  14. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jag kommer inte ihåg tyvärr.
    Men med CM var det en enorm skillnad mot TW när det gäller utrymmet.
    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
    MatsGF gillar detta.
  15. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Tack
    Det jag var ute efter var om det fanns mer utrymme för appar. Man slipper ju en del bloat förstås.
    Blir kanske cm på frugans s2

    Hur är det med batteritiden

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  16. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Det var just utrymmet för appar som gjorde att jag la in cm. Jag har skrivit skillnaden i utrymme förut men jag kommer inte ihåg nu. Har bytt telefon.
    Batteritiden var inte sämre iallafall. Enda nackdelen var kameran har jag för mig. Gränssnittet är värdelöst! Inga finesser eller inställningar alls.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
    MatsGF gillar detta.
  17. sgtardbeg

    sgtardbeg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har dykt upp ett problem med min Galaxy S2...

    Den klagar på "Inte tillräcklgit med utrymme" trots att det finns massor kvar!
    Kan inte heller radera bilder, använda kameran, ta skärmdumpar osv.
    Låser/hänger sig betydlig oftare än den brukat göra...

    Förslag på åtgärd?
     
  18. Blade

    Blade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Flasha en ny ROM. CM11 eller SlimKat rekommenderas!
     
  19. sgtardbeg

    sgtardbeg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Får väl kika på det då - eller köpa nytt! :-)
     
  20. sgtardbeg

    sgtardbeg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ingen idé om vad som egentligen hänt?