Problem med din S2? Lösningen kan finnas här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av goa200, 19 maj 2011.

  1. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    vilken version?
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Senaste versionen via Kies är KE2.
    Idag eller kanske i går uppdaterades dock själva Kies klienten för Windows.
    Den nya versionen heter 2.0.1.11053_66 och uppdateringen är cirka 32mb.
     
  3. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Senaste versionen via Kies är KE2.
    Idag eller kanske i går uppdaterades dock själva Kies klienten för Windows.
    Den nya versionen heter 2.0.1.11053_66 och uppdateringen är cirka 32mb.
     
  4. Kanjtozzft

    Kanjtozzft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag har samma problem som med S1, kies / windows 7 hittar inte luren, finns drivers ute till S2 redan? :)
     
  5. NITRO

    NITRO Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har haft detta problem sedan jag fick den för ca en månad sedan.

    När jag är inne på youtube genom webbläsaren och ska se på en film är det omöjligt att ändra kvaliteten till 720 eller 1080p.
    När jag trycker där man ändrar kvalitet kommer allternativen upp i ca 0,5s så man hinner inte trycka.
    480p kan jag få på genom att trycka upp full-screen men inge högre än det.
     
  6. Dot

    Dot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mina fynd:

    1) Om man kör med blåtandsmus och stänger av musen försvinner inte pekaren på skärmen (minor problem)

    2) Om jag lyser med ficklampswidgeten (Flashlight Widget av abgne.tw) och trycker på powerknappen för att släcka skärmen så dör telefonen. Nästa uppstart blev helt utan ikoner, riktigt skrämmande! (major p)

    3) "1,8GB kostnadsfritt" Det är en översättningsmiss i den gröna bargrafen (ge mig ett bättre ord för den!) där man kollar minnesanvändningen. (minor p)

    4) Bebisblå ton på vit färg när man använder låg belysning. Färgkalibrering klarar telefonen av, man kan ju välja film/normal/dynamiskt läge. (major p)

    5) Dubbeltryck på homeknappen ger voicekommando. Kan man inte starta någon annan app med denna knappkombination? Jag hade alla gånger hellre sett att kameran startas. (major p)

    6) Fokus vid film/fotografering. Det fungerar så dåligt att jag skäms för kameran. Att dessutom inte ha någon möjlighet till manuell fokusering är kass. (major p)

    7) FM-radio: Mono->stereo-övergången behöver längre release-tid för att inte låta pumpig, annars OK ljud. Radio-HMIt ska inte gå att justera då radion inte är igång. (minor p)

    8) Upp-och-nervänd videoinspelning om man inte har homeknappen till höger. Kamera-HMIt vänds rätt, så man har inte en chans att veta att det blir fel vid uppspelning, t.ex. via DLNA till en Samsung-teve. (major p)

    Nej, jag är inte helt nöjd med telefonen.
     
    Last edited: 23 jun 2011
  7. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Minor P på allt du tar upp anser jag.
    2) är väl fel på tredjepart program. Står ju att den inte ens är testad på en S2
     
  8. strangert

    strangert Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 3:
    LG Nexus 5
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Den versionen jag har är Kies_2.0.0.11044_11_3 och den hittar inte någon uppdatering när jag söker.
    Vart får jag tag på 2.0.1.11053_66?

    [Edit]

    Hittade den senare versionen men problemet med att koppla mobilen till Kies är kvar.

    [Edit 2]

    Plötsligt och oförklarligt fungerar det.
    Vad är detta för skojarprogram!?
     
    Last edited: 18 jun 2011
  9. Dot

    Dot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vid installationen så fick den behörigheterna att använda kameran (för att starta lampan) och att hindra att telefonen somnar. Jag gav aldrig programmet rättigheterna att boota om telefonen.

    Jag vet inte heller om det är widgeten eller operativet som buggen bor i, men operativet borde aldrig tillåtit widgeten att "döda" telefonen.
     
  10. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Ficklampeproblemet finns hos alla som inte kör KE7, enligt utsago. Jag hade det på min, men har inte testat KE7 så jag kan inte säga om det försvunnit med den FW:en. Det spelar ingen roll vilken ficklampe-app det är, det är en systembugg som gör att mobilen dör när den går i viloläge när lampan är på.

    Men nej, långt ifrån felfri telefon. De fick byta hela mainboarden på min mobil på service, såpass cp var den. Men jag kan ha fått en av de sämsta exemplaren hittills också...


    Däremot det där med baby-blått på det vita hade jag verkligen inte på min, men det var det första jag la märke till på min kompis lur, så den är lite random... Har att göra med vilken betraktningsvinkel man har. Det blir inte så om man tittar EXAKT rakt framifrån, men de marknadsför mobilen för sin "eminenta" skärm, så det är bara att lämna in och få en ny.
     
  11. botebo

    botebo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppkopplingen kass!

    100 meter från en Telia mast får jag följande (via bredbands kollen)

    Tar emot filer 1,077 Mbit/s
    Skicka filer 1,301 Mbit/s

    Urkass varför?
     
  12. mickej79

    mickej79 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Är det någon mer än jag som inte kan ladda ner från Market? Står att jag hämtar det men händer inget mer?
     
  13. polacko

    polacko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Har problem med musikspelaren

    musikspelaren sätts automatiskt på gång på gång. Sitter nu och skrive r detta i en skakig spårvagn och nu satte den själv på sig. Kan denitta hemma och lyssna på radion och plötsligt stängs den av pga musikspelaren som tycker att jag borde lyssna på den. Hjälp!
     
  14. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Kör nu med Cognition ROM. Skulle vilja ha tillbaka Samsungs e-mail app som fanns i stock. Vart kan man hitta den och hur drar man in den? Som en apk?
     
  15. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Han har väl en zip fil i första posten med dom appar som han har tagit bort

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  16. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Ja det stämmer, tog hem den men fanns ingen original .apk för email. Fanns en som hette email-widget, men det är inte den.

    Har för mig jag såg nån som email-apk nånstans, kanske var i Villain-tråden...
     
  17. Underdog

    Underdog Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hoppas verkligen någon har ett bra svar på detta nu. Börjar tröttna rejält på detta :(.

    När jag använder telefonen så kan självaste medialjudet bli inaktiverad mitt i allt. Vet inte ännu om det är i samband med att "Tap to Voice" eller billäget aktiveras (det aktiveras automatiskt av nån J*vla anledning, även fast jag stoppar tjänsten samt aldrig någonsin går in på den själv) och efter det så funkar inget ljud förutom ringsignaler och sådana ljud samt volym.

    Går jag in på volymkontrollen kan jag höja och sänka på ringvolym och alarm och då hör jag ljudet, kan även prata i telefon och det funkar som det ska. Men när jag sänker och höjer på media te.x då låter det ingenting.
    Kan inte heller lyssna på musik på spotify,ljuduppspelaren,spel eller se på ett videoklipp på telefonen med ljud. Som att det är satt på Mute på just medialjudet.

    Enda lösningen jag har hittat för detta problem är att starta om telefonen, men börjar bli lagomt less på att starta om telefonen varje gång detta händer. Vad kan vara fel? är det röststyrningen som ställer till denna dynga?

    Tacksam för svar så fort som möjligt :)
     
  18. 007Magnus

    007Magnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har ett lite udda fel som jag undrar om någon annan stött på.

    Då jag tar emot SMS så får jag samma SMS-meddelande till mig i en lång serie med någon eller några minuters mellanrum. Kan vara en 10-15 stycken av samma SMS på raken innan det slutar. Att starta om telefonen hjälper inte heller.

    Riktigt irriterande då det tillfälligt dämpar ljudet på tex en podcast som jag lyssnar på (med google listen) då det plingar till när SMS;et kommer.
     
  19. Dot

    Dot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En kompis till mig hade samma problem med en annan androidtelefon i Tyskland i våras. Det slutade inte ramla in sms förrän han bytte till en annan operatör.
     
  20. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag kör med BT i bilen, och har samma problem. Folk klagar på att det låter som jag har dålig täckning eller står på en flygplats.. Precis som att det inte finns någon "background noise reduction" på telefonen.. Låter iaf skitdåligt jämfört med min HTC Desire. Samsung tyckte jag skulle kontakta supporten. Får väl göra det och se vad de säger...