Problem med din S2? Lösningen kan finnas här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av goa200, 19 maj 2011.

  1. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det är visst RDS..
     
  2. Nyberg1

    Nyberg1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag antar att det är fler här som upplever den kassa wifi signalen? (får för mig att den vanliga tele signalen också är sämre än vanligt) Jag mailade samsung om detta och dom sa att dom inte hört om detta problem tidigare, konstigt.. Söker man på internet hittar man hundratals hemsidor där folk beskriver den dåliga wifi signalen, jag måste hålla min 1 m från routern för att ha alla pluppar ifyllda.. Det borde komma nån fix snart?
     
  3. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    jag har bättre wifi på SGS2 än på SGS
     
  4. Dot

    Dot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tar tillbaka. Men den default avstängd. Tack för infon!
     
  5. strangert

    strangert Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 3:
    LG Nexus 5
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Problem och problem, mer störigt.
    installerar jag en app så envisas ikonen att dyka upp i mitt galleri, har jag missat en inställning eller är det en bugg!?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  6. hejnej

    hejnej Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan.

    Jag köpte min fina samsung för en vecka sen, men har ett stort problem med det mobila nätverket. Jag kan knappt gå in på google för det är så seg. Jag har tele2 och 3G.

    Jag hade en iphone 3gs förut och då hade jag inga problem med mobila nätverket. Jag har även testat på ställen där jag har haft mycket bra nät på, men ändå är nätverket otroligt segt. Den pendlar mellan 3G, H, H+ och G. Ska också tillägga att själva wifi funkar jättebra, utan det är enbart min mobila nätverk. Jag har dataroaming på och GSM/WCDMA (automatisk läge) Jag har provat med att ta bort till exempel dataroaming men ändå får jag inte till att det mobila nätverket ska funka som den ska.

    Tacksam för svar.
     
  7. Repravi

    Repravi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    TACK ! Nu försvann billäget,
     
  8. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Detta är nu fixat i den senaste mjukvaran. Nu ändras rätt alternativ. Om samtalsvolymen generellt höjts har jag dock inte kunnat testa än.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  9. martin.mev

    martin.mev Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det inte lite kostigt att sgs2 ska klara 21Mbit/s och när jag kör en koll med bredbandskollen med wifi får jag kanske 5/10 medans går jag in med laptopen och kör en koll så får jag iaf 8/10. Jag har 10/10 fiber så det är ju sgs2 som begränsar när det gäller "ta emot" / "ladda ner" filer.

    Få ni också lägre download med mobilen jämfört med datorn? eftersom båda har samma anslutning borde ju relutatet bli likvärdiga.
     
  10. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    21Mbit är genom mobilnätverket och jag tror inte du har den hastigheten(osäker)
    Halebop begränsar till 6Mbit

    Via Wifi så har jag 16.5Mbit och med datorn med tråd så får jag ut 17.5Mbit så jag ser inge fel med telefonen
     
  11. martin.mev

    martin.mev Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    NU:
    fick 9/11 från datorn
    2/19 från mobilen. Det är ju omöjligt ta mig fan! Så hög uppload kommer jag aldrig upp i med datorn!
    Kan det vara min mobil som är ett måndags ex?

    EDIT:
    körde speedtest.net också
    på mobilen så fick jag som vanligt inte ens kontakt pga låg hastighet eller nåt. låg på och försökte så hoppa tester igång, pinga 253ms, inget ovanligt från mobil direkt. sen la den sig på 3mbit/s konstant och stabilt. vilket jag inte sett här hemma på länge. sen när det ska testa uppload så klipper det av igen och testet avbryts. Så av någon anledning svajar min anslutning oerhört mkt...
     
    Last edited: 26 jun 2011
  12. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Hur har du ställt in 2.4Ghz läget, 54-130 eller 300Mbit?
     
  13. martin.mev

    martin.mev Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är en såndär typisk telia router. 54Mbits och ang 2.4 så kan jag välja lite högre frekvezer bara. Men det använder man väl bara om man upplever störningar i allmänhet i nätverket?
     
  14. Havsgetingen

    Havsgetingen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha, då har man fått en liten pixel som beter sig konstigt. Hur länge den har betett sig konstigt vet jag inte, men inte mer än 24 timmar för då hade ja märkt den, även om den är ytterst svår att se mot de flesta färger.

    Pixeln ser ut att vara och verkar vara en viss ljusgrön färg. Den syns mot de flesta ljusa färger förutom den ljusgröna färg den tycks vara och vissa ljusröda färger. Sedan ser man den knappt alls mot någon mörk färg, varken mörkröd, mörkblå eller svart...

    Den syns betydligt mindre om man har högsta skärmstyrka på, och den syns som tydligast mot vit bakgrund och lägsta skärmstyrka. Vidare släcks den när man stänger av skärmen.

    Hur kan man fixa detta? Jag har provat spela upp videor som skiftar färger mycket snabbt i några minuter, kanske behövs mycket längre tid?

    Jag stör mig på den därför att jag väljer att kolla på den, nån annan som kollar på min skärm skulle inte tänka på den, men jag gör det då jag vet vart den är (ca: 1 cm diagonalt från nedre vänstra hörnet) om det har nån betydelse.

    Kan man fixa det själv, eller måste jag lämna in telefonen? Känns dumt att lämna in den bara för en prick som är kanske 0,15 millimeter i diameter också...
     
  15. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Nu är jag en av väldigt få som ännu inte uppdaterat någon mjukvara ännu då telefonen fungerat hyfsat bra, men nu har jag fått nog!

    Ibland hänger sig 3G, väldigt ofta stängs webläsaren ner, telefonen hänger sig, flertalet simpla spel laggar och stänger sedan av sig etc etc!

    Det senaste problemet är att telefonen blir väldigt varm vid laddning samtidigt som den används! Att baksidan blir varm har jag varit med om tidigare, men nu blir skärmen till och med varm! Nästan så varm att jag knappt kan skriva på den! Sitter på ett skydd "Barely There" i fulplast som täcker baksidan, men det här måste ju vara något fel, en svinhet touchskärm, vad är det som pågår!??
     
  16. bustz0rz

    bustz0rz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    GPS-problem som det skrivits lite om!

    Har problem med min GPS. Den tar väldigt lång tid på sig att låsa upp till satelliter. Testar med "GPS Test" ganska ofta, och det är samma sak varenda gång: den hittar(in view) satelliter ganska snabbt, men den tar väldigt lång tid på sig att låsa upp(in use).

    Program som "SportsTracker" tar också väldigt lång tid på sig innan man kan börja köra med det.

    Finns det någon lösning på detta? Någon fix eller liknande?
     
  17. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Uppdatera till officiell KF3 som första steg iaf.
    Men anledningen till att den blir varm är ju att CPU'n kör för fullt, ingen fara i sig, men självklart ska den inte göra så utan anledning.
     
  18. LazerDroid

    LazerDroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej,

    När jag kör appen Quadrant Advanced och väljer att se systeminformation så står det att min SGS2 bara har 1 core? Under CPU står det:

    Name: ARMv7 Processor rev 1 (v7l)
    Current freq: 200 MHz
    Max frec: 1200 MHz
    Min freq: 200 MHz
    Cores: 1
    Arcuitecture: 7
    BogoMIPS: 1592.52
    Hardware: SMDKC210
    Revision: 1

    Jag har inte rootat eller ngt annat. Det är en 3-telefon. :S
     
  19. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    goa200goa200 maszemasze

    Denna tråd bör flyttas bort från sticky då den inte uppdateras och en fråge-tråd finns redan.
     
  20. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Tror inte att quadrant är utvecklat för dual cores ännu, därav resultatet ...