Problem med din S2? Lösningen kan finnas här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av goa200, 19 maj 2011.

1. Contessa

Contessa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så ska de inte vara :/

2. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Så är det förmodligen på alla exemplar, även mitt. Tror att folk är olika känsliga för fenomenet. I början störde jag mig oerhört men nu tänker jag inte på det längre.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. Ringe

Ringe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Någon som vet vad som kan vara felet nær menyknappen slutar att fungera. Fungerade bra før bara någon timme sedan men nu så har den helt slutat att reagera. Har testat att starta om telefonen flera gånger men ingen skillnad.

Någon som har några idèer?

4. ezzet

ezzet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Temperaturvarning vid uppstart, hårdvarufel?

Helt plötsligt kom det upp en MTP-Connected och att USB är ansluten fast jag inte har något anslutet och telefonen börjar synkronisera mot något. Går ej att komma ur detta läge utan att göra en hårdvarureset eller ta ut batteriet.
    När batteriet stoppas in startar telefonen nästan direkt utan att trycka på on-knappen. Kort därefter visas en gul varningstriangel med en termometer viltet skulle tyda på för hög temperatur men telefonen är nästintill kall.

Har provat i efterhand att byta mellan CM7, Villainrom och stock och självklart har jag raderat data & cache / dalvik.

Känns nästan som att detta inte går att rätta till själv?

5. dasch

dasch Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vissa program verkar inte vilja installeras på min telefon. Någon som har någon lösning på detta?

Exempel på appar som inte hittas av telefonen: Simi Clock, Viber och Google plus.

Söker jag i telefonen på dessa hittar jag dem inte alls. Försöker jag installera genom Market i datorn hittar jag programmen, men telefonen installerar ändå inte dessa när jag trycker på installera.

Det gäller alltså inte alla appar utan bara vissa. Provat rensa cash för Market men det gjorde ingen skillnad alls. Telefonen är inte rootad.

Tacksam för idéer om vad som kan vara fel här..

------
    EDIT:
    ------
    Löste problemet. Filter i market var inte satt, därför syntes inte alla appar. :D

Last edited: 5 aug 2011
  6. Jungelbobo

Jungelbobo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 11
    ROM:
    Stock
    Någon som vet varför jag inte kan ladda ner något via min webbläsare i S2:an?

Om jag t.ex. försöker ladda ner en fil direkt i webbläsaren så får jag alltid upp ett meddelande om att det misslyckas.

Använder original browsern.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

7. aggepanken

aggepanken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har EXAKT samma problem sen igår. Allt i din beskrivning stämmer precis. Hittat någon lösning på problemet?

8. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag kan inte få landscape mode när jag vänder på mobilen. Motion är aktiverat i settings och i LP. Detta gäller i alla apps. Men det verkar inte vara något fel på accelerometern eftersom spel som använder lutning fungerar felfritt.

Lösning, någon?

9. Contessa

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har jag för 3:e gången hämtat min s2 från lagning. Jag va jätte glad på bussen hem o trodde den va fixat äntligen, så ja kan börja använda den utomhus även vid lite batteri ( vid lite batteri såg man inte ett piss på skärmen ute innan ) Dom har testat byta skärm, denna gången bytte dom ljussensor. Men när ja kom hem efter buss resan sjönk batteriet lite och vipps ser ja inget på skärmen ute ! SAMMA problem e kvar !? Va ska ja göra? Lämnar jag inte den ingen blir de 4:e gången, orkar inte åka med buss fram och tillbax hela tiden. Köpte den i våras, använd den max en månad...resten av tiden har den vart på lagning.
    Borde jag inte få en ny mobil?
    Har mailat teknikmagasinet nu och frågat hur ja ska göra. För lämna in den igen, herregud, ja har köpt en 5 000 mobil för flera månader sen...vill kunna använda den !

Och ja ;) Ja har kollat ALLA inställningar, inge energisparläge eller nått är på. 100% ljusstyrka o allt....har testat ALLT.

10. Marie71

Marie71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

jag tror med ganska stor säkerhet att du kvalificerat dig för en ny telefon istället för lagning! Ge dig inte, utan kräv en ny telefon denna gång.

11. Contessa

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dom vill jag skickar in den till teknikmagasinet med allt, lådan o allt. Så ska dom skicka den till samsung för reklamation....SUCK denna process kommer ta skit lång tid oxå.

Iofs har ja vart utan mobilen 2 månader nu så klarar ja väl mig lite till..Så surt bara när man lagt ut 5 000 för en sak o sen kan ja inte använda den.
    Kan dom inte bara SKICKA mig en ny så skickar jag min gamla till dom.

12. fruityloops

fruityloops Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har exakt samma problem, låter som nån lagt sig på en motorväg under rusningstrafik. Fruktansvärt irriterande, utan handsfreen är det däremot perfekt. Fast jag tycker nog att samtalsljudet är lite burkigt överlag..

13. Jungelbobo

Jungelbobo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 11
    ROM:
    Stock
    Kan inte skicka SMS!?
    Helt plötsligt sluta de fungera, SMS'a nyss för glatta livet och ny nån minut senare sluta de fungera.

Får endast upp det utropstecknet bredvid mitt meddelande.

Jag har Tele2 idag, är det något med Tele2 eller är det något med min SGS2:a tror ni?
    Har som sagt inte pillat på nånting och kollat på meddelandecentralsnumret också och allt ser bra ut.

Någon som känner igen sig?

14. UKG

UKG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hade precis samma problem. Batteriet "laddades" utan att nån sladd var inkopplad, gul varningstriangel å termometer samt att telefonen startade om sig när man stängde av den. Testade med allt (fabriksåterställning, rengöra usb-kontakten m.m.) Lämnade till slut in den på service där de bytte ut batteriet & front assy. Har funkat perfa sedan dess *ta i trä*

15. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    En konstig iakttagelse här vad gäller laddare.

Om jag provar ladda min SGS2 med:
    - 230v Samsung Original laddaren = Inga problem.
    - Billig kina 230v laddare (0,5a eller 1a) = Touchskärmen lägger av men telefonen tar emot laddning.
    - Fake HTC kinakopia-laddare = Touchskärmen lägger av även med denna.
    - HTC originalladdare = Funkar utmärkt.
    - Sigkablar för bil = Provat massa olika Original, Nokia Original, Billig kina, sig->USBpropp, okäntmärke 0,18a = Allt funkar.

Om jag gissar så skulle jag säga att det är något med likströmmen i dessa billigare kina kopior eller kinafakes. Antagligen så är inte likströmmen jämn och pulserande när telefonen vill ha jämna kurvor på likströmmen. Jag har inget orciloskåp här så jag kan inte kolla helt säkert men jag tror de har snålat in på en kondensator. De är dock bara en teori. I en bil så är ju strömmen alltid jämn, de går inte få en pulserande och ojämn likström i en bil om man inte avsiktligt designar laddarna att bete sig så, vilket inga tillverkare gör.

Ska nog prova ta isär min billiga kinaladdare som jag fick med min docka och knö dit en kondensator o se om de blir bättre. Men jag tänkte mer göra er andra medvetna om problemet. :)

Zorro gillar detta.
  16. Contessa

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du tråkigt eller ? XD

17. vibben

vibben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ScreenShot

Min screenshot funktion är paj... funkade innan, vet inte vad jag har gjort. Men när jag klickar på home+lås så tar det ett tag, sen kommer ett fönster upp som säger processen com.sec.andriod.app.screencapture för programet com.sec.andriod.app.screencaptur stoppades oväntat.
    FRAMTVINGA STÄNGNING

Någon som vet hur jag kan lösa detta?

18. Audiman

Audiman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Var sparas bilderna när man har tagit en screenshot?

19. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

I en mapp som heter screen något...

screencapture!

20. Hammerslay

Hammerslay Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan allesammans!

Jag har ett lite störande problem med min S2a. Det är nämligen så att så fort jag startar ett vanligt telefonsamtal (Ingen HF eller högtalare) så klickar det i min lur fram och tillbaka. Det låter ungefär så som det låter när man har sin telefon i närheten av annan elektronisk utrustning när man t.ex blir uppringd eller får ett sms.

Problemet sker inte under själva uppringningstonen utan endast när samtalet kopplat upp sig. Det händer inte heller när jag använder Handsfree eller högtalaren på mobilen.

Det är kanske möjligt att det är vanlig störning i nätet, men jag har provat det både hemma och utomhus nere i stan och ändå får jag samma ljud. Är det någon som har stött på detta problemet och kan verifiera att det bara är störningar?