Problem: Problem med displayen på Mate 20 Pro, flertalet rapporter [Poll tillagd - delta!]

Diskussion i 'Mate 20 Pro' startad av mcmuff, 31 oktober 2018.

?

Erfar du problem med med grönskiftande/ojämn AMOLED-panel? "Device Info Hw" i GPlay visar paneltyp.

  1. Ja (LG)

    73 röst(er)
    57,5%
  2. Ja (BOE)

    4 röst(er)
    3,1%
  3. Nej (LG)

    23 röst(er)
    18,1%
  4. Nej (BOE)

    33 röst(er)
    26,0%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. lulzfactor

    lulzfactor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Varning bara att mobylife är inge roliga att ha och göra med..
    Hade liknande problem på min P20 pro (se bild), skickades till mobylife TVÅ gånger och dem bedömde att detta inte var något fel.
     

    Bifogade filer:

    • p20.jpg
      p20.jpg
      Filstorlek:
      55,5 KB
      Visningar:
      245
    Gustav Karlsson, dannejanne och bernard gillar detta.
  2. dt33

    dt33 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 april 2010
    Inlägg:
    2.031
    Mottagna gillanden:
    602

    MINA ENHETER

    Färgskiftning kan ske på AMOLED skärm. Så det är faktiskt normal problem vad gäller Amoled skärmar. Men i detta fall är det extremt och bevis finns redan på nätet. Hur jobbiga Mobylife än är, kan dom inte neka till detta skärm problem på Mate 20 pro.
     
    bernard gillar detta.
  3. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 januari 2012
    Inlägg:
    1.032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    En sak som förundrar mej.
    I alla reviews, tester och liknande så nämns aldrig skärmen.
    Någon måste ju ha märkt detta om det nu är så tydligen.
    Även om det endast är tendenser eller mycket lite i början så tycker jag någon skulle kommenterat det i testerna.
     
  4. lulzfactor

    lulzfactor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Min P20 var faktiskt värre än alla mina 3 Mate 20 Pro's jag haft. Webhallen tyckte inte att dem såg nånting och ville inte göra nånting på min mate 20 pro så jag fick hänvisa till öppet köp. Men nej detta blir svårt för dem att komma undan! Hoppas det biter hårt så att dem gör mer tester innan dem släpper en telefon i framtiden.
     
    tswfootball gillar detta.
  5. BobbyEwing

    BobbyEwing Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 november 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Hur mycket ser man problemet i normalt ljus med normal ljusstyrka? Jag fattar grejen att det inte är okej med en grön skärm i mörka miljöer, jag skickade själv tillbaka min. Men undrar ändå om man skulle kunna använda telefonen normalt utan att störa sig på problemet.
     
  6. Grasp247

    Grasp247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 oktober 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag fick min igår och det sitter en LG panel, visst vid testbilder så kan jag se färgskiftningar men vid vanligt användande märker jag inte av det.
     
  7. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mars 2010
    Inlägg:
    2.800
    Mottagna gillanden:
    691
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    tror dom fått betalt av att mörka det helt enkelt, eller så har alla som testat fel på ögonen...
     
  8. j.pettersson91

    j.pettersson91 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 februari 2014
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Eller så har dom inte satt sig i ett mörkt rum med låg ljusstyrka.
     
    Droid_301 gillar detta.
  9. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Förstår hur dom tänker, ångerrätten är ju i fall man ångrar köpet inte ett enkelt/snabbt sätt få ny mobil.

    Sen fuskas det rätt mycket med ångerrätten (kvittar egentligen vilken butik, men många på ren goodwill tillåter återköp av defekt vara).

    Är ju dåligt att dom inte skickar ut en ny när den är defekt direkt från start, brukar vara bransch praxis idag.
     
  10. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 oktober 2012
    Inlägg:
    2.194
    Mottagna gillanden:
    1.020
    Telefon:
    Oneplus 13T China Version

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 13T China Version
    köp en annan mobil
     
  11. KiloEterna

    KiloEterna Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 februari 2014
    Inlägg:
    1.000
    Mottagna gillanden:
    367
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Ge det några dagar, kanske en vecka och återkom sen...
     
  12. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 februari 2013
    Inlägg:
    1.315
    Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Alla enheter har inte problemet, troligen långt ifrån alla. T.ex hade inte XDA:s test-telefon något problem och de lär ju ha testat den extremt grundligt med tanke på att det var där det uppdagades. Nu har jag bara haft min i två dygn, men den visar inte heller minsta tecken på problemet ens vid 0% ljusstyrka och det är LG panel i min.
     
    Mr-F gillar detta.
  13. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 oktober 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Troligtvis inte alla men det känns som majoriteten har problemet!? Jag hade antagligen aldrig upptäckt det om jag inte vetat vad jag skulle leta efter och jämfört med min gamla telefon. Troligtvis är det många recensenter och köpare som heller aldrig utsatt telefonen för de förhållande där problemet är som mest uppenbart.
    Min åker iaf tillbaka, inte för att jag stör mig speciellt mycket i nuläget men det verkar ju snarare bli värre för de flesta. Tråkigt som fan, är riktigt imponerad av telefonen i övrigt :-(
     
  14. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 februari 2013
    Inlägg:
    1.315
    Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Ja, det är hur som helst jäkligt trist för alla som drabbas på en såhär grym lur.. Skulle min börja att uppvisa problemet så kommer jag utan tvekan att reklamera min också. Men bådar gott hittills.
     
  15. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 januari 2012
    Inlägg:
    1.032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Har svårt att tro det då det rör sej om så många olika tester och reviews.
    Hade det varit nån enstaka skulle jag kunna tänka mej att det du säger kan stämma.
     
  16. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2018
    Inlägg:
    1.103
    Mottagna gillanden:
    1.039
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Kan ju också tänkas att Huawei, om dem var medvetna om problemet, skickade ut recensions-exemplar med den andra skärmtillverkarens skärm. Har svårt att tro att de populära recensenterna skulle våga att inte prata om detta om dem hade märkt det i och med hur viktigt trovärdighet är.
     
    Mr-F gillar detta.
  17. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 januari 2012
    Inlägg:
    1.032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Jo, teorierna är många.
    Hoppas bara Huawei tar sitt ansvar nu.
     
    Bakken gillar detta.
  18. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2018
    Inlägg:
    1.103
    Mottagna gillanden:
    1.039
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Siktar dem på toppen bör det tas på allvar.
    Affärer borde även informeras grundligt om hur det ska hanteras så att man inte hamnar hos en ovetande försäljare som ifrågasätter problemet. Hoppas hoppas.
     
    Mr-F gillar detta.
  19. Droid_301

    Droid_301 Guest

    Om den allmänna användare inte märker problem så får ju inte återförsäljare eller huawei reda på hur många som är drabbade eller hur stort problemet är så därför är det ju viktigt att kontakta båda 2 för vissa hur stort problemet är och så att Huawei kan fixa detta
     
    Bakken gillar detta.
  20. Menks13

    Menks13 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 november 2015
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Jag köper inte telefonen förrens de har gått officiellt och erkänt problemet samt åtgärdat det. För mycket pengar och tidkrävande att hålla på att byta som nästan alla som kan framkalla problemet får göra. Sneglar lite på mi mix 3 också istället.
     
    EddyMe gillar detta.