Problem: Problem med displayen på Mate 20 Pro, flertalet rapporter [Poll tillagd - delta!]

Discussion in 'Mate 20 Pro' started by mcmuff, Oct 31, 2018.

?

Erfar du problem med med grönskiftande/ojämn AMOLED-panel? "Device Info Hw" i GPlay visar paneltyp.

1. Ja (LG)

73 vote(s)
    57,5%
  2. Ja (BOE)

4 vote(s)
    3,1%
  3. Nej (LG)

23 vote(s)
    18,1%
  4. Nej (BOE)

33 vote(s)
    26,0%
Multiple votes are allowed.
  1. Bakken

Bakken Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Hämtade ut telefonen från webhallen för att testa igen. Tyvärr märker jag som jag fruktade att den testat för vanligt Light bleed, inte det mate 20 pro lider av.
    Hemsidan som visas på bilden var öppen : Screenshot_20181120_125712_com.android.chrome.jpg tråkigt, för på den svarta bakgrunden synd ju inget fel. Den bekräftade fick att jag kunde komma tillbaka om felet blev värre eller om jag vill ångra köpet.
    Så dåligt att affärerna inte har koll på problemet!

2. wenom666

wenom666 Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Man kan tydligen se på SN vilken batch den har, om du får en bättre lur vet jag inte.
    Man kan läsa i tråden på XDA hur man kollar vilken batch den har.

Screenshot_20181120_132130_com.xda.labs.play.jpg

Kristy likes this.
  3. TroutGuy

TroutGuy Youth Droid Medlem

4. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Nu är det på tiden det skrivs en nyhet om detta på första sidan, tråden uppe i 50+ sidor säger väl allt...

b9mobile, Kristy and anli like this.
  5. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Har ingen telefon kvar, så kan inte se det. Tänkte mest om någon hört att nån återförsäljare sagt om dom inväntar ny batch.

6. TigerSoul

TigerSoul Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Lur 3 hämtad från netonnet örebro vilket var den sista de hade i lager, blå.
    Har även den gröna kanter såsom de andra. Problemet varierar lite grann mellan enheterna. Tror den första var värst varvid de följande två påminner om varandra i problemnivå vilket är lägre. Det är framförallt på helt syntetiska tester man ser problemet. På nattbilder och googles messages app i mörkgrått läge kan man bara nätt o jämt ANA någonting på kanten. Nivån på problemet där är väl "om ingen hade sagt det till mig skulle jag förmodligen inte reflektera över det". Detta är dock med en oladdad telefon, om värme eller några dagars bruk gör saken värre vet jag ej ännu.

Fingeravtrycksläsaren verkade perfekt först men började sen även den haka upp sig då o då. Sen funkade det perfekt ett tag igen. Kanske är det torra fingrar, men förstår inte varför mina fingrars fuktighet skulle förändras på 10 minuter medan jag bara suttit vid ett bord i ett rum med normal temperatur.

Vet inte vad man ska göra. Net on net erbjöd mig om jag kommer tillbaka att istället skicka en från centrallagret. Känns som att man kan hålla på så här hur länge som helst om man inte får några klara direktiv från tillverkaren med t.ex. serienummer som är fixade el dyl. Det blir ett spel på lotto varje gång. Ärligt talat undrar jag om Huawei med nivån som är på mina senaste två ens är villiga att göra något alls. Handen på hjärtat: det är under normal användning bara nätt o jämt märkbart om man letar efter det. Jag blir förbannad ändå naturligtvis, men var går gränsen? Att jag får nya lurar på öppet köp är inget konstigt, det skulle jag få vad jag än sa eller tyckte, men vid en reklamation???

7. Appelquist

Appelquist Kid Droid Medlem

Hur ser serien ut om du tittar på serienumret enligt citat ovan? 18Axx eller 18Bxx?

8. TigerSoul

MINA ENHETER

18A19 på denna. Vet ej på tidigare.

9. jonwid

jonwid Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fast den jag pratade med om bytet till en ny mobil sa att den skulle ha en skärm från BOE och inte från LG.
    Sedan kan det mycket väl vara så att Elgiganten har fått en annan information än Net on Net eller så kanske försäljaren försa sig.
    Jag tror knappast att han försökte sälja mig en likadan mobil eftersom det var han som jag köpte den första av. Men å andra sidan var det ju en försäljare och deras jobb är ju att försöka sälja.. lol

10. TigerSoul

MINA ENHETER

Vem vet hur det ligger till...

Nu har jag börjat störa mig på något annat, ingen aning om det är likadant på mina tidigare två, men fasen vad dålig betrakningsvinkeln är på de välvda hörnen. Detta är en bild tagen på telefonen rakt uppifrån d.v.s. helt centrerad gentemot de båda välvda sidorna. Har ni andra lika fula blågröna skuggor längst med de välvda sidorna med vit bakgrund? Det blir definitivt värst med vit bakgrund. Med andra färger är det inte alls lika framträdande eller inte synligt alls.

Min note 8 (som också har välvda sidor) har inte alls lika fula skuggor. Det finns en antydan till en störning där med som går mer i en varm rödaktig ton, men inte så här framträdande.

11. TroutGuy

Ja men jag stör mig inte ett dugg på det.

12. TigerSoul

MINA ENHETER

Då är det nog något som gäller samtliga enheter om det ser likadant ut för er. Det är väl en smaksak om man ska störa sig eller ej. Samsung har lyckats bättre med hörnen, det är väl konstaterandet. Det känns nästan som att man hittar mer och mer desto mer man börjar granska.

13. TroutGuy

Min Samsung S7 Edge ser likadan ut, men vet inte hur det är på de nya modellerna :)

14. TigerSoul

MINA ENHETER

Min note 8 ser klart bättre ut i den aspekten. Den har dessutom bättre betraktningsvinkel medan mate 20 pro blir blå grön ganska snabbt när man tittar från sidan.

Samtidigt är skärmen också märkbart skarpare på mate 20 pro jämfört med note 8. Man kan inte få allt...

15. Memmsan

Memmsan Infant Droid Medlem

Bild på min lur som jag fick i torsdags. Dags att ringa elgiganten imorgon, frågan är om det är värt att chansa på en ny eller om man ska köpa något helt annat...

Attached Files:

16. Bakken

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Var den så från början, eller blev det värre?

17. Memmsan

Memmsan Infant Droid Medlem

Jag tycker att den stegvis har blivit värre, först tänkte jag att jag inbillade mig, sen såg jag mer och mer på typ Spotify och Netflix och började googla runt och insåg att det var en grej... Denna bilden tog jag idag.

Bakken likes this.
  18. TigerSoul

MINA ENHETER

Kort notering ang grön blå toning på kanterna (INTE samma problem som grönt ljus, detta syns i alla ljuslägen): finns fler som klagat på andra forum. Det kan mycket väl vara en kvalitetsvariation på även detta. Kan inte svära på det men tycker jag borde ha reagerat tidigare på detta än den 3:e telefonen om det sett så här anus ut på kanterna förut.

19. Bakken

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    När du såg det på Spotify och netflix, var det då med sänkt ljusstyrka? (Letade du efter det?)

20. Wiiz

Wiiz Teen Droid Medlem

Telefon:
    Samsung S21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Telefon 3:
    Iphone XS
    Såhär ser min telefon ut en vecka sedan jag fick telefonen imorgon (utbyte av mobylife). från början såg det bättre ut..

Telefonen jag hade innan var mycket värre..

Attached Files: