Var inne i min lokala
Tele2 butik igen igår för att fixa min telefon. Pratade först med en säljare som var väldigt lyhörd, men var inte så insatt i problemet. Men som tur var hade han sin chef där, som även var Huawei-ambassadör. Han var dock måttlig serviceminded men läste rakt upp och ner ifrån ett mail han nyligen hade fått ifrån högre ort hos
Tele2. Alla som kom in med detta problemet hänvisades till att ringa till Mobylife och på den vägen lösa problemet.
Men han hävdade dock att inte alls många var drabbade av detta. Jag undrade hur han kunde veta det eftersom att i princip varenda person som har fått en LG-skärm verkar vara drabbad.
-"Huawei har sålt väldigt många enheter men inte alls fått in många reklamationer".
-"Jamen grejen är ju att svensson med största sannolikhet inte märker av det, så hur kan du veta att det inte är många enheter som är drabbade?"
-"Huawei har sålt väldigt många enheter men inte alls fått in många reklamationer".
Jaja, jag fick numret till Mobylife och ska kontakta dom, eftersom att Tele2 inte hanterade garantiärendet. Tyckte det lät lite märkligt då telefonen är köpt hos dom.
Click to expand...