problem med diverse ljud

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av jalipur123, 13 mar 2010.

  1. jalipur123

    jalipur123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    hej
    har lite problem med att diverse ljud har försvunnit från telefonen.
    Har aldrig bytat rom eller någonting utan min galaxy är orginal, svensk från katsching.
    Nu är det så att igår så lyssnade jag på aonlineradio genom hörlurarna och när jag drog ut kontakten från telefonen så brukar ljudet vanligtvis gå över till högtalaren, funkar alltid med srplayer.
    Men med aonlineradio så hände inget utan det var helt tyst, så jag stoppade i hörlurarna igen och ja då hörde man musiken men som sagt inte när man drog ut dem för att lyssna på högtalaren.
    Nu har mitt klick ljud på htc touch keyboarden oxå försvunnit, har prövat att avinstallera och installera på nytt men ingen skillnad, och sms ljudet verkar oxå ha försvunnit.
    Men när jag ringer till mobilen så funkar det utan problem, man hör min ringsignal.
    Någon ide vad det kan vara?
     
  2. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur funkar det att prata i telefonen... är högtalaren tyst då också? Funkar handsfreen då?
    Stämmer detta är det förmodligen hörlursurtaget som har hängt sig.. jucka med 3,5mm i kontakten lite mer vårdslöst än vanligt så släpper de...

    Faktiskt ett problem fler av oss Galaxianer har råkat ut för...

    Hoppas det hjälpte!

    /Simon
     
  3. jalipur123

    jalipur123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    ber om ursäkt att jag inte uppdaterat tråden.
    Det var tydligen appen Aonlinradio som strula.
    Avinstallera det och det funka klockrent igen, men tack ändå! :D
     
  4. jalipur123

    jalipur123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    ¨jaha då har det strulat till sig igen.

    lyssnat på sr radio hela dagen på högtalaren, även pratat i telefon flera gånger idag.
    men när jag skulle hem för dagen och skulle göra ett samtal så var det helt tyst i luren.
    Personen jag ringde till kunde svara men jag hörde absolut ingenting.
    Knappljudet på dialern låter inte någonting iheller.
    min ringsignal hörs om jag ringer till luren men jag hör ingenting från min telefon och inte ifrån telefonen jag ringer ifrån iheller (t.ex. hemtelefonen)

    Har prövat att reseta hela telefonen och inte installera några program, har dom på backup dock, men det funka inte.
    Blir så trött på denna jävla telefon.
     
  5. holmen

    holmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har samma problem jag. Imorse ringde inte väckarklockan som den skulle samt att jag har inte har haft något ljud i telefonen under hela dagen varken i menyerna eller när någon har ringt mig eller jag har ringt någon annan.

    Testade nu när jag läste denna tråd att sätta i hörlurarna och givetvis fungerade ljudet då men inte när jag drar ut hörlurarna. Har testat att "jucka" med 3.5mm kontakten men den vill verkligen inte släppa.

    Exakt vad är det som har gått galet? För mycket damm i jacket?

    --- EDIT ---
    Efter ytterliggare fipplande med telefonen en stund så löste det sig enligt Simon Gs metodik...jucka mera.
     
    Last edited: 3 maj 2010
  6. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Ha, vad konstigt. Idag när jag försökte ringa så hörde den andra mig men jag hörde bara en halv sekund av dem innan det blev helt tyst. Har inte varit så innan.
     
  7. jalipur123

    jalipur123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jaha......
    då försvann mitt ljud åter igen.
    älskar min mobil, tror jag ska tatuera ett stort hjärta på bröstet och skriva I LOVE I7500.