Problem med dockan

Diskussion i 'ASUS' startad av KiviE, 18 jun 2011.

  1. KiviE

    KiviE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har haft min transformer i snart en dag och upplever en del problem med dockan.

    Jag får us layout trots att jag har svenskt tgb. Testat att byta språk på transformern utan resultat.
    Ctrl, alt etc funkar inte i connectbot vilket är tråkigt då jag använder vim mycket.
    Touchpaden är värdelös när man scrollar med två fingrar, allt börjar hoppa och fara och till slut är man någon helt annanstans.

    Någon annan som har samma problem och kanske någon lösning?
     
  2. Swesnow

    Swesnow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jga hade själv samma problem och det du behöver göra är att gå till inställningar->språk och inmatning
    -> aktuell inmatningsmetod-> ASUS Svenskt Tagentbord (ASUS Tagentbord).Om det fortfarande är likadant så klicka på en ruta där du kan skriva in text och då kommer det upp ett tagentbord nere till höger på skärmen. Klicka på det och välj asus tagentbord.

    Om det inte funkar då så får du göra samma sak men istället för asus svenskt tagentbord så klickar du på konfigurera tagentbord och väljer svenska överallt på asus tagentbord. Eftersom googles tagentbord (standard på honeycombplattor) inte fattar att du har ett tagenbord så har alltså asus låtit skapa ett eget dom funkar perfekt.

    Klicka gärna tack om det fungerade :)
     
  3. KiviE

    KiviE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det handlar alltså om det fysiska tangentbordet, att ställa om i de virtuella går utmärkt.

    Flashade in nvflash och prime v1.4 med root och valde då svenska när jag installerade och då blev tangentbordet rätt och sen så ändrade jag till engelska.
     
  4. Swesnow

    Swesnow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag förstår att det handlar om det fysiska tagentbordet och inte det virtuella men det var så som jag gjorde (har själv dockan). Fungerade detta innan du flashade prime? Jag vet själv inte hur lika prime är stock gällande borttagning av bloatware.
     
  5. KiviE

    KiviE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ah okej. Jag flashade prime innan jag hann testa så kan inte säga om det fungerar, hittade dock denna tråden på xda http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1118164 som säger att om man använder något annat soft keyboard än asus så kommer det vara us layout på dockan.
     
  6. NorthBridge

    NorthBridge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är det allstå fler än jag som "tappar" inställningarna för teckenuppsättning när man sätter i och tar bort dockan. Jag började tro att det var jag som inte var läskunnig. Det är lite störnde att behöva ändra inställningar varje gång.