Fråga: Problem med era galaxy lte

Discussion in 'Galaxy S2 LTE' started by assa94, Mar 21, 2012.

1. Sideburns

Sideburns Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo precis. Sitter ju inte och skriver om hur bra telefonen funkar för det mesta. Många går inte ens och reggar sig på forum som detta om de inte har fått problem med nått och behöver hjälp.

Skönt att höra att telefonen funkar får några i alla fall. :)

2. Järnsnoken

Järnsnoken Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Mitt stora problem är att jag klickas bort stundom under samtal samt låter som en robot (kör bara 3g). Till min glädje såg jag att MediaMarkt har 30 dagars bytesrätt, även öppnad förpackning, så det blir att byta tror jag.

Sent from my GT-I9210 using Tapatalk

3. Fraggle1988

Fraggle1988 Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t
    Precis, tyvärr blir det ju så. :)

Har du testat att göra en återställning på telefonen?

4. opazo

opazo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Även batteritiden med 4g? Helt objektivt då alltså.

I övrigt är jag sjukt nöjd jag med. Rootad också. Jag känner mig inte stressad för att ICS inte kommer. Jag kan gott vänta lite till.

Sen i framtiden så kommer det antagligen grymma custom Roms också.

Jag är övertygad om att man klarar sig 2 år med den här. Sen blir det S4 :-P

Sent from my GT-I9210 using Tapatalk

5. Järnsnoken

MINA ENHETER

Ja, har inte hjälpt.

6. Fraggle1988

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t
    När jag fick min telefon så hade jag en uppdatering direkt, har du kollat det med?

7. Fraggle1988

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t
    Jag har inte rootat min, känner inte behovet utav att göra det med denna telefon.
    Jag gick från att ha LG Optimus 2x som för övrigt är en grym telefon prestanda mässigt dock så har mjukvaran helt bortom flötet vilket gör att jag älskar denna lur ännu mer.
    Batteritiden kan jag inte klaga på på något sätt alls inte med 4G heller, det är något man får räkna med när man kör 4g.
    Kör inte med 4G igång heller så! :P Endast ibland :)

8. Järnsnoken

MINA ENHETER

Ja, jag uppdaterade den direkt. Har dock inte provat att återställa den till tidigare version, om det nu går.

9. Xeroxd

Xeroxd Teen Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S6 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Sämsta mobilen ever.

Igår spenderade jag över en timme in på SIBA för att få byta ut 2x S2 LTE's, min egen och min fars. Pga värdelösa batteritider och sämsta täckningen ever.

Jag hade min andra LTE(lämnade in första pga fel på knapparna) och min fars mobil hade extrema batteriproblem. Fulladdad vid 21:00, slut på batteri

Så nu har jag fått förhandsboka 2x HTC One X (den mobilen jag vela ha ursprungligen) istället som jag kan hämta ut så fort dem kommer in till butiken. :D

10. mobile

mobile Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Även jag köpte en S II Lte för att få tillgång till 4G.

Förutom att batterilivslängden på 4G gör telefonen helt oanvändbar så är ett ännu större problem att telefonen, när det är 4G-täckning, ligger och pollar mot nätet hela tiden och ofta inte har kontakt med något nät. Detta innebär att man inte är tillgänglig för inkommande samtal utan dessa hamnar på mobilsvar.

Jag är nu inne på min andra telefon med samma problem. Skulle gärna behålla telefonen om jag visste att det var någon lösning alt uppdatering på gång. Nu kommer även jag att byta den mot en HTC One.

Detta är ett generellt problem och mycket omskrivet och omvittnat av användare i alla länder där telefonen har lanserats och som har tillgång till 4G. Det är därför skrattretande när man ringer Samungs Samsungs support i Sverige, där man fortfarande låtsas att inte känna till problemet. det är då man inser jag att det inte finns någon lösning på gång.

Har man inte 4G-täckning eller har stängt av 4G så fungerar telefonen fantastiskt bra. Tyvärr var det inte därför jag köpte telefonen.

Telefonen har så många barnsjukdomar att den aldrig skulle ha lanserats till konsument.

11. jonsjo

jonsjo Kid Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy s20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s20+
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB s7+
    hehe, detta är 3:e tråden jag läser ditt inlägg i. Gör en egen tråd istället för att massposta i alla trådar! Dock så tror jag ditt budskap om att du fått ett Måndagsexemplar nått fram. Som tur är verkar det vara ett fåtal som har lika stora problem som du. Returnera istället för att slösa kraft på att spy galla, det löser inga problem. Du verkar iaf inte vilja ha hjälp att lösa några problem om jag tolkat din post rätt?

12. mobile

mobile Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jonsjo,

Av inläggen på bland annat detta forum framgår med all tydlighet att batteritiden på 4G varken lever upp till kundernas förväntan eller till Samsungs egna specifikationer. Att hand over mellan 4G och 3G/GSM inte heller fungerar som det ska och att Du därmed ofta inte är tillgänglig för inkommande samtal är även detta ett omvittnat problem.

Detta är inte ett problem relaterat till några måndagsexemplar. Jag har själv haft två exemplar med identiska problem. Det är inte uppenbart att problemen enbart är kopplade till telefonen. Många av orsakerna kan vara relaterade till nätet. Det är inte omöjligt att en hel del av problematiken kommer att kunna lösas alternativt förbättras i kommande uppdateringar till telefonen och i nätet.

Tyvärr har jag inte sett att det i dagsläget finns någon lösning på problemet. Att stänga av 4G är väl snarast ett accepterande av att problemet existerar och att telefonen inte går att använda på avsett sätt. Att telefonen fungerar utmärkt i 3G/GSM läget verkar alla vara helt överens om

Som framgår av mina inlägg så anser jag inte ovanstående problematik acceptabel utan kommer att byta telefonen till en annan modell.

Att i ett forum av detta slag upplysa om denna typ av problem måste vara ett av huvudsyftena med forumet. Tråkigt att Du upplever detta som att spy galla.

Lycka till i framtiden med Din 4G telefon med 4G avstängt.

13. spjerne

spjerne Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Lycka till med din nya 3g telefon!

14. jonsjo

jonsjo Kid Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy s20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s20+
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB s7+
    Det framgår som du säger att det är dålig batteritid, t o m sämre än genomsnittet.
    Personligen hade jag läst på och var fullt medveten om att så kunde vara fallet.
    Så den lever upp till mina förväntningar.
    Dra inte alla över en kam.

Det har aldrig hänt mig, jag kanske har tur, nätet stabilare här, du
    fått 2 st dåliga mobiler, jag kan varken bekräfta eller säga emot dig på den punkten.
    Stockholms innerstad och ut norrort har jag mina preferenser ifrån.

Mitt förslag var för att du skulle slippa byta mobil. Som både du och
    andra på forumet nämnt så ska den fungera utmärkt som 3g-mobil
    och vara en av de vassaste som nu finns att tillgå.
    Eller handlar det mer om principsak för dig?
    Då är det en annan sak.

Precis!
    Har du nått som du tycker är viktigt och vill förmedla det så
    rekommenderar jag dig att skapa en separat tråd om det.
    Jag tror t o m att fler skulle se det då än om du spammar flera olika
    trådar med samma post halvt OT för respektive tråd (Som vi kanske
    är lite nu, hehe)

Varför skulle jag stänga av 4g för?
    Jag i min enfald trodde att det framgick hyfsat tydligt att jag inte lider av dessa "problem".

spjerne likes this.