Problem med exchange 2010

Diskussion i 'Samsung' startad av danneb, 27 okt 2010.

  1. danneb

    danneb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är väldigt nöjd med min Tab. Har dock ett stort problem, ska koppla upp mig mot företagets exchange 2010. får då ett meddelande;

    Setup could not finish
    This server requires security features your phone does not support.

    Vi har en standardinstallation med krav på aktiverad pin-kod. Kan det vara nåt med detta? Någon som vet/har testat?
     
  2. Hannuse

    Hannuse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Däremot så vet jag att Exchangeservern vill ha lås på skärmsläckaren på telefonen som standard.
    Och det är väl för att det ska bli svårare för någon obehörig att bara ta en obevakad telefon, och ha full tillgång till företagets mail.
    Prova att sätta lås på skärmsläckningen, det fungerade för mig.
     
  3. danneb

    danneb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har aktiverat skärmlåset och får detta felmeddelande som jag beskrev tidigare. Hittar inget fel i inställningarna. Har testat installerat Touchdown och det fungerar utan problem. Jag vill dock kunna använda mig av Tab:ens fantastiska kalender vilket inte fungerar med Touchdown.
     
  4. Hannuse

    Hannuse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.
    Ursäkta dröjsmålet med svaret, men här kommer några tankar.
    Vill man slippa lösenordet på skärmen så finns en app som löser detta - Lockpicker.

    Däremot så är det förmodligen en policy på servern som ställer till det i ditt fall, så om du har bra kontakt med IT-avdelningen kan dom säkert hjälpa dig.
    Det finns en mängd policys som man kan införa på ActiveSync-funktioenen på servern.
    Bland annat finns dessa definierade:

    - Require complex password
    - Enable password recovery
    - Failed password attempts
    - Minimum password length
    - User input timeout
    - Password expiration
    - Password history
    - Require encryption
    - Require encryption on storage card

    Så det kan även vara så att det finns någon policy som inte Android har stöd för, och då blir problemet olösligt om inte IT-avdelningen kan se mellan fingrarna.
     
  5. danneb

    danneb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar. Jo, jag har mkt bra kontakt med IT-avdelningen då jag själv är chef där. :)

    Jag vet att våra inställningar i exchange fungerar med andra androidtelefoner typ HTC Desire. Det måste vara något i samsung programvara eller nåt. Jag har för mig att 2.2 skulle ha stöd för säkerhetspolicy i active sync.

    Är det någon som har lyckats koppla upp sin Galaxy Tab mot företagets exchangeserver?
     
  6. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    danneb: Ja jag kör mot Exchange server med Galaxy Tab. Dock "bara" Exchange 2007.
    Vi har inte några krav på lösenord och dylikt heller i Exchange-servern om jag minns rätt.
     
  7. Hannuse

    Hannuse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör min TAB, men då har jag "bara" Exchange 2003 och 2007.
    På 2007-servern är det inga extra policys inlagda för ActiveSync.
     
  8. danneb

    danneb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    när jag läser runt på forum så verkar android 2.2 ha problem med säkerhetsfunktioner i active sync. Antar att samsung inte har fixat detta själva som jag tror att HTC har gjort. hoppas att det kommer en uppdatering som fixar detta.

    Btw, testade maila supporten på samsung...det jag fick tillbaka var ett skämt, under all kritik :ehm:
     
  9. Hannuse

    Hannuse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, tack för infon, alltid intressant att dra lärdom av dessa erfarenheter.
    Vi får snoka vidare så kanske det dyker upp en lösning, för problemet borde ju vara högst intressant att lösa.
     
  10. cactuz

    cactuz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Exchange 2007 funkar fint på min Tab. Dock inte på min Legend med CyanogenMod6 (Froyo).
    Samsung har modifierat mail-appen med extra licensierade ActiveSync-grejor (om jag inte misstolkade meddelandet som kom när jag satte upp mitt exchange-konto).

    Nu håller vi på att migrera till Exchange 2010 (vet ej när det ska vara klart dock), jag kommer ju bli helt tokig om det slutar funka för mig när migreringen är klar :(
     
  11. bullas

    bullas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har snackat lite med Samsung support om detta och här är svaret jag fått från dom..


    Hej Andreas.

    Vi misstänker att erat problem beror på en funktion i Exchange 2010 som heter "Allow non-provisionable terminals".
    När man har satt att inte tillåta non-provisionable terminals säger man att man inte tillåter någon terminal att ansluta sig som inte stödjer alla Exchange 2010 policies, och Galaxy Tab stödjer inte detta ännu.


    Med vänlig hälsning
    Magnus
    Samsung Support
     
  12. Hannuse

    Hannuse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.
    Stort tack för infon, bra att veta, och jag hoppas på en lösning från Samsung, eftersom dom skriver "ännu" i svaret.
    I annat fall får man ändra i policyn på servern.
    M.V.H
    /Tobias
     
  13. bullas

    bullas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vi har ju inte Exchane på jobbet utan vi kör Lotus Notes. Men såg att ni som kör Exchange har samma problem som mig. Så vi får hoppas att dom löser detta inom en snar framtid!

    Skulle kännas bättre att använda den inbyggda mail-klienten och kalendern istället för det dåliga programvaran från IBM...

    /Andreas