Problem med fingerprint

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av vonbenne, 14 jan 2018.

  1. vonbenne

    vonbenne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Sedan ett tag tillbaka, jag vet inte riktigt när men det kan ha varit i samband med den senaste os uppdateringen, så har jag börjat få upp ett varningsmeddelande på min s7 när jag plockar upp den i fickan (se bild). Funktionen fingerprint fungerar som den ska om jag håller fingret ordentligt på, men så fort jag tar upp den ur fickan och råkar röra hem-knappen eller rör hem-knappen lite slarvigt så kommer meddelandet upp. Detta hände inte innan, utan då vibrerade det bara och stod någon i stil med: "se till att hela fingret täcker hem-knappen" och jag kunde försöka igen utan något varningsmeddelande. Det är störigt att varje gång jag plockar upp mobilen behöva klicka bort varningsmeddelandet innan jag kan öppna telefonen med fingeravtrycket. Vet någon varför meddelandet har börjat komma upp på sistone, och hur/om det går att ta bort?
     

    Bifogade filer:

  2. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Du har inte lagt in nån Exchange jobbmejl sedan det här började? Det där med 5 försök och allt tas bort brukar väl vara en Exchange policy om jag inte tar helt fel.
     
  3. vonbenne

    vonbenne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Ah ok, jo det har jag ju. Och det går inte att ändra utan att ta bort mailkontot från telefonen?
     
  4. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Du kan ju kolla med IT-avdelningen på företaget eller vilka som är ansvariga för jobbmejlen. Det är inget som är tvång med Exchange-konto utan det handlar om vad för säkerhet som arbetsgivaren anser att anställda ska ha på telefonerna när kontot är inlagt.
     
    vonbenne gillar detta.
  5. vonbenne

    vonbenne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Okej, jag förstår. Tack för hjälpen!
     
    hahadaoc gillar detta.
  6. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Inga problem! :)