Problem med Firmware?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av farbror_fester, 21 nov 2014.

  1. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Jag har ett ganska stort och konstigt problem med min gamla Cube U30GT-H. Problemet består av att när jag flashade in Kasty Cube (custom rom) så blev det något fel. Det som händer är att batteriet är helt fel. Det visar alltid 100% så jag googlade lite och fick rådet att ställa om det med en batteriapp. Testade det men inget hände.

    Det som är värre dock är att varje gång jag stänger av plattan så måste jag vänta tills batteriet är helt urladdat innan jag kan starta den igen. Den vägrar starta innan det är helt urladdat och jag stoppar i laddkabeln. Jag har testat att lägga in en annan rom men exakt samma problem återstår fortfarande. Snälla, om någon har någon som helst aning om vad det är som gör att detta uppstår så ge mig en knuff i rätt riktning för jag står helt handfallen här :(
     
  2. Cyberott

    Cyberott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Hej!

    Utan jätterfarenhet hade jag:
    1. Googla som tusan för att se om fler har samma problem o ev lösning
    2. Gå tillbaka till ursprunglig ROM (Stock ROM) och se om det funkar för att i så fall testa Custom igen.

    Jag har är inte någon supererfaren snubbe på detta men det känns mest logiskt!
     
    farbror_fester gillar detta.
  3. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Tack för svar! Jag har googlat mig gul och blå men inte hittat något om detta konstiga fenomen. Däremot så ska jag precis som du nämner lägga in Stock igen men jag måste bara vänta på att batteriet blir helt urladdat igen :)

    Tack också för att du uppdaterade länkarna i din andra tråd. Om allt går väl så ska jag nog testa att dra in CM på plattan.