Problem med fysiska tangentbordet!

Diskussion i 'Desire Z' startad av grimo, 29 jul 2011.

  1. grimo

    grimo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter uppdatering så funkar vissa knappar på det fysiska tangentbord som genvägar. "s" går till meddelade/spara, "g" går till g-mail och "b" så blinkar baren högst upp. Spelar ingen roll vart jag är, om der är på skrivbordet eller i meddelade eller Internet. Men det funkar en stund efter omstart. Jag har provat en återställning men hjälpte inte. Kollat så det inte är några snabbknappar aktiverade heller. Det är väldigt irriterande att inte kunna använda det fysiska tangentbordet! Någon med samma problem eller en lösning?

    Tacksam för hjälp.
     
  2. grimo

    grimo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Suck! Bara för att jag gjorde detta inlägg så hittade jag felet precis! Jag som sökt massa överallt och varit ner där jag köpte mobilen och massa. Men inget har hjälpt. Men nu kan jag informera om någon annan råkar ut för samma problem så är det, inställningar - program - sanbbstart..

    Det konstiga var att det måste ju varit där innan uppdateringen också men funkade då som det skulle.

    Ibland fixar man det själv efter lite trix! Hehe
     
  3. sjoling

    sjoling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    har samma skit här... startar om mobilen när det hände så fungerar det ett tag.. MEN det ska inte va så. nästan så man längtar tillbaks till Nokia 5110
     
  4. sjoling

    sjoling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    "Men nu kan jag informera om någon annan råkar ut för samma problem så är det, inställningar - program - sanbbstart.." tack
     
    wolfbite gillar detta.
  5. grimo

    grimo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hehe jag har hållt på och greja som fan. Men sen av en ren olyckshändelse så hitta jag dom där inställningarna. Kul att det kunde vara till hjälp :)
     
  6. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    mähh... dom där måste ha följt med i uppdateringen. för jag hade ingen alls där innan uppdateringen. Men nu var snabba genvägar till Sms å mail å sök å sånt skit i klickat.
     
  7. grimo

    grimo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skit skumt det där. Jobbigt var det ocksö innan man fick bort det. Konstiga var ju att det inte va så hela tiden och hur använder man dom annars? :P sök + knapp.. skumt i alla fall!
     
  8. wolfbite

    wolfbite Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack! Upptäckte just detta och letade ihjäl mig utan att hitta lösningen. Nu funkar tgb-bordet som det ska igen.
     
  9. Aurian

    Aurian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tar och bumpar den här. Har samma problem, men jag förstår inte hur jag ska få bort skiten. Kanske är jag som är urkorkad och missar något uppenbart, men jag kan inte hitta det. Någon som kan förbarma sig över en korkad stackare och förklara hur man gör?
     
  10. Vader

    Vader Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    är det samma gamla uppdatering till 2.3.3 eller har dom uppdaterat? För att jag kör Sense 4.0 och jag vet inte om det har kommit eller inte.
     
  11. Aurian

    Aurian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om det är mig du frågar så har jag ingen aning. Hur kollar man det?

    För att förtydliga min förra post. Jag hittar listan med snabbtangenter, men jag hittar inte något sätt att ta bort en nuvarande.
     
  12. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Håll länge på den snabbtangenten du vill ta bort snabbkommandot från så får du upp en fråga om att "Cleara" (jag har engelskt operativ så därav min svengelska)

    Som allmän info till Android testa alltid att långtrycka på diverse olika saker för att se om det ger ett menyval. långtryck = högerklick i windows
     
    Aurian gillar detta.
  13. Vader

    Vader Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Inställningar/om telefonen/programvaruinformation (eller nåt annat)
     
  14. Aurian

    Aurian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack G4il1! Borttaget, och jag har lärt mig något nytt om att hantera telefonen :)

    @Vader: Enligt telefonen är det 2.3.3 som är installerat, men vad jag minns började problemet en uppdatering innan det. Kan ha fel, mitt minne för sådant är värdelöst.