Problem med högtalaren samt skärmlåset när man pratar via bluetooth

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Henke86, 25 aug 2011.

  1. Henke86

    Henke86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej...

    jag och två kolleger har haft defyn sen i våras och är relativt nöjda efter upp-klockning och byte till meny programmet Launcher pro.;)

    men nu har två min och en till klappat ihop med högtalaren! de går inte att höra något! jag hittade ett tips om att beställa erixon högtalare och bytet skulle inte va så svårt! men tyvärr är högtalarna restade och har varigt i snart tre veckor!
    https://www.flashback.org/t1323676p5

    först skulle jag skicka iväg telefonen på lagning men jag har inte någon annan telefon och vill inte gå tillbaka till en äldre knapptelefon då de är så besvärligt att flytta kontakter fram o tillbaka.

    därför har jag kört med telefonen och pratat via bluetooth! här stöter jag på nästa problem. när det ringer och man svarar via headsetet låser skärmen upp sig och man kommer oftast åt att trycka på något när den ligger i fickan. bland annat har man lyckats lägga på flertalet gånger och tryckt in en massa nummer!

    jag skulle behöva tipps på hur man får tag på en högtalare och byter den samt om de finns något bra app som gör att skärmen är låst hela tiden.!!!

    tack på förhand :cool:
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Det du kan göra efter att du svarat är att trycka en gång snabbt på on/off knappen, då släcker du och låser skärmen.

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
     
  3. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Har du aktiverat "I fickan identifiering"? :)

    Sent from my MB525 using Tapatalk
     
  4. Henke86

    Henke86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    den va inte aktiverad :eek: testar vi igen!!!
     
  5. Vendelkråka

    Vendelkråka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    ....apropå trasiga mobilhögtalare till Defy så kikade jag in på ebay.co.uk och fann:

    Motorola DEFY Earpiece Speaker for DEFY ME525 / MB525

    Den kostar 3.99 GBP med 1 GBP i frakt och finns i England,vilket torde göra transporten relativt snabb.
    Dessutom står det i annonsen att man kan bjuda på fler än en, så om du och dina kompisar går ihop och lägger ett bud på flera, så kan det bli en bra affär..... :D
    Mvh,
    Mikke
     
  6. Henke86

    Henke86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ja fast jag har läst lite runt med defyns strandar högtalare och de verkar som att den inte är riktigt bra original. har beställt erixon högtalare som jag ska testa nu! bör få den i morgon!!! testar vi o ser! :cool:

    tack // H
     
  7. Vendelkråka

    Vendelkråka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    ...det låter bra, får vi hoppas!
    Vad får du slanta för en dylik??
    Skriv sen och berätta hur du bytte och hur det gick,vettja... :D
    mvh,
    Mikke
     
    Last edited: 28 aug 2011
  8. Henke86

    Henke86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    högtalaren är bytt men jag är inte hel nöjd...
    den nya högtalaren som jag fick var något bredare och lite tjockare så den passa inte som en smeck!

    när jag satte ihop telefonen så kan man märka att de spänner en del vid högtalaren! men den fungerar jag hör utan problem i den nu :)! dock vet jag inte hur vattentät den är nu och sen funkar inte "fick modet" på skärmen längre.... :( blir nog att skruva sönder igen o prova något annat! har beställt en annan högtalare som jag tror är mindre!!! vi ser :)