Problem med högtalaren

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av jonas_s, 8 sept 2011.

  1. jonas_s

    jonas_s Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har inte haft något problem med min Defy tidigare... men idag hör jag inget från högtalaren. Jag hade den på ljudlös då problemet uppstod så jag trodde i min enfald att det kanske var så att högtalaren stängdes av då ringsignalshögtalaren var av.

    När jag slog på ljudet igen kunde jag inte höra något då folk ringde till mig och jag hade svarat.

    Finns det någon funktion som stänger av högtalaren??


    Annars blir det väl att söka upp butiken där luren är köpt för att lämna in den på garantireparation.


    Ha en bra dag!!

    /Jonas
     
  2. dbpetrol

    dbpetrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hade samma problem. Märkte att om jag tryckte på högtalaren så hördes det lite men skrapigt så nu är den inskickad på garantireparation. Verkade vara glappkontakt. Vad jag förstår har det varit mycket problem med högtalaren på defy.
     
  3. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    mycket riktigt så är detta ett känt problem på Defys som tillverkades Q3 och Q4 förra året.

    skicka in på reparation till Anovo direkt, de vet vad som gäller och det brukar gå ganska snabbt. annars går du till butiken du köpte telefonen i, men då tar det någon dag extra
     
  4. jonas_s

    jonas_s Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det så att det är kontaktfel i högtalaren eller kontaktfel där högtalaren kopplas in??

    Ngn som vet??

    /Jonas