Problem med hotspot i s5570

Diskussion i 'Galaxy Mini' startad av tns, 6 sept 2013.

  1. tns

    tns Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om det här är rätt avdelning men jag kör här ändå eftersom det handlar om en Samsung Mini

    En vän till mig har en Samsung s5570 och har precis skaffat en surfplatta (Android) och tänkte använda telefonen som hotspot till den. Hon har testat att skapa en hotspot, plattan ansluter till denna hotspot men det går inte att surfa trots att det står i plattan att den är ansluten till nätverket. Jag har suttit och googlat efter vad som kan vara orsaken och jag rådde henne att stänga av lösenordet (öppna hotspoten) eftersom någon på ett engelskspråkigt forum skrev att hans eller hennes kompisar lyckats ansluta sina iPads och surfa via hotspoten när lösenordet var avstängt men inte när det var på. Samtidigt hade andra inte haft några problem att ansluta och surfa via telefonen

    Grejen är att jag testat att ansluta min iPhone till hennes hotspot och det funkar problemfritt, har till och med haft flygplansläge med wifi påslaget på min telefon för att testa och jag kunde surfa utan problem.

    Dessutom har hon försökt ansluta sin dator till hotspoten och datorn ansluter men den får ingen internetåtkomst. Vet någon vad det kan bero på att det vissa enheter inte får internetåtkomst medan exempelvis min iOS-enhet inte hade några som helst problem att ansluta och surfa via Samsungens wifi.