Problem: problem med HOX som crashar 1 gång per dag efter att jag lagt in ny rom

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av bobokung, 24 nov 2012.

  1. bobokung

    bobokung Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har en HOX och la in HTC One maXimus V4.1, telefonen fungerarade felfritt i 2 månader sedan började problemen.

    ""tyvärr har processen xxxx stoppats"". Det är typ varenda process i hela telefonen den gnäller på. Då får jag installera romen på nytt och då kanske det fungerar bra i 1 dag sedan samma visa.

    Ibland får jag installera om den flera ggr för att den skall fungera för stunden.

    testade och lägga in HTC One maXimus V8.5 med samma problem.
    testade med InsertCoin 13.0.0 | Jelly Bean & Sense 4+, den crashade lika fort som ja la in den.

    Är det ngn som vet vad det kan vara för fel ? jag blir galen, vågar knappt röra telefonen för jag misstänker att den skall crasha.

    Har Hboot 1.31.
    kan det hjälpa att installera om hbooten eller kernel ?



    tacksam för hjälp då den snart åker i havet
     
  2. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag skulle testa flasha in boot.img igen. Var det längesedan du gjorde det? Den behöver nämligen uppdateras ganska ofta.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
    bobokung gillar detta.
  3. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Du nämner inget om hur du wipat för man kan inte byta rom som du gjort utan en sk full-wipe.

    Ett typiskt tecken på knas om man missat full-wipen är att processer crashar.

    En säker full-wipe är då att först göra en factory-reset samt sedan välja full-wipe i Aroma-installern.

    Sen eftersom det är en full-wipe så får man installera om alla sina appar osv.
     
    bobokung gillar detta.
  4. bobokung

    bobokung Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Se där ja, ja boot.img skall jag testa att lägga in igen, kan hända att jag har en gammal viste inte att den var så viktig. Är ny på detta men suger åt mig så mkt info jag kan.
    Skall jag lägga in den boot.img som följer med romen eller skall jag ta denna som Flo wolf tipsar om ?

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1873615

    Jag har för mig att jag gjort full wipe när jag installerat romen .
    Det som jag tycker är lite kosntigt är att den fungerat bra i 2 mån och sedan gick bananas.
     
  5. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Du ska lägga in boot.img (dvs kärnan) som följer med romen. (man har olika sk ram-disks) glöm sedan inte en fastboot erase cache.

    Sen en säker full-wipe är att först välja en Factory-reset i Recovery och sedan kör man igång installationen och väljer full-wipe som alternativ.
     
  6. bobokung

    bobokung Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så där, nu va den nya boot.img installerad, fick även installera om clockwork recovery.
    Den bråkade lite så jag fick starta om telefonen några ggr för att den skulle bli installerad utan felmeddelanden.

    Telefonen verkar redan bättre, så nu håller jag tummarna att den inte crashar i morgon :)

    tack för hjälpen
     
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo besök nu Google Play och "Mina appar" och kolla läget.

    Sen när du är klar så gör en "hård omstart", Power-knappen + 10s

    Luren ska nu vara rock-solid och bara funka....;)
     
  8. bobokung

    bobokung Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    tyvärr är telefonen fortfarande dum i ... luren.
    Installerad booten InsertCoin_ONE_X_v13.0.0.img och installerade InsertCoin_ONE_X_v13.0.0 romen idag. Funkade kanon ... i kanske 2 timmar.

    Det som jag tycker är skumt är att den fungerade ju bra med HTC One maXimus V4.1 i 2 månader innan den började krångla, det förstår jag inte riktigt. Kan telefonen gå i sönder efter ett tag med romen ?

    Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med den :( ngn som har tips ?
     
  9. lamer71

    lamer71 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Då är det nog så att du har ett hardvarufel...kanske fukt som letat sig in i telefonen? Om du stänger av telefonen och inte rör den sen i några timmar så att den får svalka av sig ordentligt, prova sedan att köra tex. Antutu benchmark några gånger för o se om den kraschar när den blir varm. Gör om samma procedur igen, men kyl ner den ordentligt, säg 1-2hi frysen och gör om testet. Funkar det längre när den är nedkyld?
     
  10. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Skumt.....

    När du installerat romen återställer du appar med något backupprogram ?
    Jag har ett flertal gånger märkt att man måste vara mycket försiktig med återställningar eftersom det verkar följa med en massa junk som inte Jelly tycker om.

    Jag kör enbart rena installationer från Google Play. (ALDRIG några fulappar som pirater härjat med)

    Sen behövs det mer ledtrådar om vad som crashar luren !
     
  11. bobokung

    bobokung Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag har inställt så att den installerar mina appar från gogle play igen efter omstart, jag har även testat att låta bli att uppdatera, men det blir samma. jag lät iofs bli att lägga in en enda app innan jag bytte booten igen.
    Har bara appar från google play (förutom romen då såklart )

    Jag skall skriva upp vilka processer det är som krashar och vilka felmeddelanden jag får.

    Ta i trä nu har den hålt sig snäll i några timmar, men rätt som det är så hänger den sig totalt så jag får hålla in strömknappen 10 sek +
     
  12. bobokung

    bobokung Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER