Problem med Huawei's kalender-app

Diskussion i 'P10-serien' startad av fabbzz, 7 maj 2018.

  1. fabbzz

    fabbzz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Swedroid!

    Skriver åt sambon som upplever två irriterande problem med Huaweis kalender-app. Hon kör med en Huawei P10 Plus (sjävklart uppdaterad med senaste android/app-versioner) och använder Huaweis egna app för sin kalender. Har sökt i forumet efter tidigare trådar angående detta men hittar ingen tråd som handlar om just dessa två problem.

    Problem 1.
    I inställningarna så går det att lägga till nya konton som ska synkas med kalendern, men det verkar inte gå att radera gamla konton som hon inte längre vill ha (jag kan i alla fall inte hitta några inställningar för det, varken i appen eller i inställningsmenyn för telefonen under synkade konton). Är det någon här som har stött på nåt liknande problem och ev. har en lösning på det?

    Problem 2.
    När hon försöker ändra färg på något av kontona som är synkade med kalendern så ändrar den automatiskt tillbaka till standardfärgerna om man stänger ner kalendern och öppnar upp den igen. Det verkar inte finnas något sätt att spara inställningarna så antar att det är meningen att de ska sparas när man backar tillbaka ett steg(?).

    Slängde iväg ett mail till Huaweis support nu ikväll men hoppas på att ni är lite snabbare på att svara än vad de är. (Sambon håller på och gnäller på mig eftersom jag inte lyckas lösa det åt henne nu på stört, trots att jag ser det som ett ganska obekymmerligt problem då jag själv kör med Googles kalender samt att jag skiter fullständigt i att ha olika färger beroende på händelse, så önskar er hjälp för att slippa höra mer gnäll :) )

    Mvh