Problem med inre skärmen.

Diskussion i 'Samsung Galaxy Z Fold 3' startad av Apjon, 14 mar 2022.

  1. Apjon

    Apjon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej,
    Idag har det uppstått ett problem med den inre skärmen, i vikningen ser det ut som att jag har ett skärmskydd som släppt.. Någon mer som råkat ut för det?

    Edit: Nu med bild.

    20220314_132738.jpg
     
    Last edited: 14 mar 2022
  2. Apjon

    Apjon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    I morse var det ungefär en halv centimeter längst upp som släppt, nu har det släppt hela vägen.
     
  3. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 424
    Mottagna gillanden:
    900
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Tyvärr har det hänt mig med. Men jag stängde min och lätt den vara stäng en stund och då när jag öppnade så hade den fixat sig. Men har tyvärr stor bubbla nu på vänster sida. Funderar på lämna in den på skärmskydd byte.

    Annan sak jag märkt att detta verkar ske när man har haft den ute. Är enheten iskallt och du öppnar den så hör man hur det släpps i mitten. Vilket gjorde för mig, så fick vänta tills enheten var mer rums temperatur.
     
  4. Apjon

    Apjon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kontaktade supporten och sa att jag inte ville skicka in den, de sa att de kunde skicka ett nytt skärmskydd men att det inte var lätt att byta.. får se hur jag gör...
     
  5. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 424
    Mottagna gillanden:
    900
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Har du ingen butik nära dig? För dom borde kunna byta skärmskyddet på plats isåfall.
     
  6. hdjb1

    hdjb1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Z Fold3 256

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z Fold3 256
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512, Tab S6 LTE 128
    Övrigt:
    B&W PI7 S2, Watch 6 Classic
    Hade samma problem i december innan resa till Thailand. Skyddsfilmen släppte hela vägen i vecket. Efter en vecka i värmen och fuktiga luften i Thailand så fastnade filmen igen och det är bara några mm längst upp som inte fastnar igen. Kan vara torr luft dom gör att det släpper? Eller?
     
  7. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 424
    Mottagna gillanden:
    900
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Jag har dock märkt att det har med kylan att göra. För har varit ute två gånger med min och när jag kom hem så hör man hur skärmskyddet släpper. Sist släppte den hela vägen i mitten. Men då stängde jag den och lätt den ligga och använde lila skärmen. Efter typ 1 timme eller så, då provade jag öppna den och då hade mitten gåt tillbaka som förut innan den lossnade som om den aldrig lossnade.
     
  8. Apjon

    Apjon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min har varit med ut på cykelturer i vintras och det har inte varit något problem, det här hände inte i samband med någon temperaturväxling och det har bara blivit värre, funderar på att ta bort skyddet och köra utan, jag använder inte penna...
     
  9. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag hade exakt samma problem och lämnade in telefonen, fick tillbaka svaret detta svar:

    Jag är ledsen att de inte godkände garanti för er service men tyvärr så är det ett punkteringsmärke som orsakat just dina problem med displayen. Detta går då inte mot garanti.

    Detta "punkteringsmärke" sitter, enligt svaret (jag har aldrig sett något "punkteringsmärke") mitt i skärmen, men mitt förlopp var detsamma som de flesta här... den släppte längst upp i vecket och rörde sig sen sakta nedåt över en period på en vecka, för att sedan gå igenom hela vecket.

    Priset för ny skärm? 8500!

    Får gratulera Samsung, ingen har klättrat upp så fort på min shitlist som Samsung lyckades med. Sony ville inte fixa en handkontroll till min PS3:a som jag köpte när den var ny, har inte köpt en Sony produkt sedan dess. Samsung ger Sony lite sällskap på listan nu.
     
    Janne303 gillar detta.
  10. Apjon

    Apjon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fick för en tid sedan riktiga sprickor i mitten på den inre skärmen. Skickade in telefonen till Samsung Service, de har haft den i 3 veckor nu och diskuterar om det är ett garantiärende eller inte. En telefon för nästan 20' som inte håller för mindre än ett års användning och garantin är tydligen inte värd vatten ens..
     
  11. Apjon

    Apjon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vet inte om någon är intresserad men jag blev nekad garanti p.g.a att det fanns en repa på utsidan av ramen... Jag har svårt att se hur man kan neka garantireparation av den inre skärmen som fått sprickor i vikningen efter normal användning under mindre än ett år p.g.a repor på ramen menmen.. inga mer Samsung produkter för mig.
     
  12. Copsi

    Copsi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Easy Subs
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Easy Subs
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold3
    ROM:
    Stock
    Se Ta bort skärmskydd ?!

    Jag hade samma "fel" på min enhet, jag plockade lös skyddet och satte dit ett eftermarknad.
     
  13. Minuet

    Minuet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hade liknande besvär med min fold 3 som inte var ens ett år gammal. Skickade in den till Samsung för att få skärmskyddet bytt och de har nu bytt både inre och yttre skärm samt batterier. Tydligen var displayen defekt och vet inte ifall det faktum att skyddet släppte skvallrade om det.....
     
  14. halvar

    halvar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Tjenare vad köpte du för nytt skydd?
     
  15. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 424
    Mottagna gillanden:
    900
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Vet att denna tråd är sen 2022, för er som har haft otur med reparation så hade min inner skärmskyddet också släppt längst mitten och lite på höger sida bredvid mitten.

    Lämnade in den till Mcare som är nu Samsungs service verkstad och hon som tog emot den sa att hon behöver dra bort skärmskyddet så teknikern kan kolla om det finns skador på skärmen, men som tur efter jag lämnade in den en fredag så blev den klar på onsdagen nästa vecka, så jag gick ditt och hämtade ut den och dom hade då godkänt garanti och bytt ut skärmen, lila skärmen + batteri. Så hela min galaxy fold 3 är som helt ny med plast skydd på ramen mm som om den aldrig vart bort plockad.

    Fakturan visar också total kostnad: 0kr + det som dom har använt typ delar mm vid byte.

    Vill också säga att när jag vek ihop den så pajade en område av inner skärmen där var död svart del och att touchen glappade längst ner, ändå godkände dom garanti. Detta problem var dock innan jag lämnade in min fold 3.
     
    pacc gillar detta.
  16. Bamsefar

    Bamsefar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Jag fick faktiskt ytterligare ett inre skärmskydd byt på min väldigt gamla (känns kul att skriva, i verkliga livet så är under 2 år knappast gammalt...) Fold 3. Garanti påstods det...
     
    night77 gillar detta.