Problem: Problem med laddning och hetta

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Palindrome, 5 april 2012.

1. Palindrome

Palindrome Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Häromdan, när jag var i skolan, märkte jag att mitt batteri hade tagit slut på bara några minuter. Det låg på runt 80% när jag kollade innan, sen hade det tagit slut helt, och mobilen var ganska varm. Nu när jag försöker ladda mobilen och batteriet så blir den extremt varm efter någon minut. Det kommer också upp en varnings symbol i form av en termometer.

Med det lilla batteri som jag har lyckats ladda trots den genererade hettan, har jag startat mobilen och det verkar funka bra(det är i all fall min magkänsla) tills det dör igen.

Det största problemet för mig nu är att telefonen är rootad och rommad. En CM9 nightly är installerad. Jag har väldigt svårt att tro att just rommen skulle ha orsakat detta, men det blir såklart väldigt problematiskt om jag skulle behöva skicka in telefonen. Jag kan ju uppenbarligen inte ladda batteriet, och alltså inte heller unroota den och installera stock rommen.

Värmen, har jag märkt, verkar vara främst runt den vänstra sidan om batteriet (sett bakifrån). Också skärmen och resten av telefonen blir ganska varm.

All hjälp och feedback upskattas. Tack!

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Dra ur batteriet i en halvtimme och låt mobilen vila... Sen prövar du igen. Se till så du har en bra laddare

3. Zitzo

Zitzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har också haft den termometern. Då var de fel på usb-porten. Kan du stänga av mobilen? Eller startar den upp av sig själv direkt igen?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. Palindrome

Palindrome Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan inte riktigt ladda batteriet ordentligt, så jag vet inte faktiskt.