Problem: Problem med laddning

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av EFeber, 10 sept 2012.

1. EFeber

EFeber Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjena allihopa! Haft iPhone i 5 år tidigare så ha överseende med eventuella nybörjarmisstag här nu.

Jag har nu under natten haft i min SGS3:a i laddaren. Den hade kanske 10% batteri när jag stoppade i den i laddaren. Under natten så hade jag ungefär 3000 låtar som skulle synkas via Wi-Fi från Spotify. Men nu när jag vaknade är mobilen död. Så jag startar den och då är det enligt %-mätaren 0%. Så jag stänger av Wi-Fi så att Spotify ska sluta synka.

Tycker att den tar ovanligt lång tid på sig att ladda upp men efter en bra stund så är jag uppe i 10%. Då sätter jag den i energisparläge med lägsta ljusstyrka, stänger av GPS och sätter på Wi-fi för att börja synka. Men efter bara 30 minuter så är batteriet nere på 5%. Detta trots att skärmen varit släckt och laddaren inbkopplad.

Någon som har nån lösning/reaktion på detta?

Mvh

2. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 492
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Använder du originalladdaren eller har du den i t.ex. usb-uttaget på datorn?

Det verkar som att den får alldeles för lite kräm från laddaren. Jag kan köra GPS-navigation, streama musik och ha allt igång när jag har telefonen i bilen ikopplad till laddaren i cigguttaget och ändå så går den inte ner i batteri utan upp.

Eller så är det något fel på Spotify-appen som gör något väldigt konstigt om den lyckas tömma batteriet trots att laddaren är i.

Om du går in i inställingar/batteri, vilket är det som har tagit mest batteri där?

3. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Spontant så låter det som att synkningen drar mer kraft än vad den hinner att ladda. Kolla i Settings under Battery och se vad det är som drar mest.

Vad använder du för laddare?

Edit:
    Second, jag var för långsam i mitt svar...

4. milky81

Mottagna gillanden:
    1 492
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    sorry... :)

5. EFeber

EFeber Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har originalladdaren som jag fick med mobilen och den sitter i ett vägguttag. Men så fort som jag stänger av Wi-Fi så börjar det gå upp sakta. Tycker även att batteritiden overall är ganska kass. 20% ner i batteriviloläge 12 timmar utan Wi-Fi eller något annat på med bra täckning. Jätteskumt

6. jadu

jadu Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

laddproblem

Hej,

Upplever ett liknande problem.

Min S3 laddar inte normalt. Har testat med flera olika laddare, varav två olika samsung orginalladdare, och det förändrar inte något.

När laddaren sitter i lyser inte någon indikatorlampa och batterisymbolen ger ingen indikation på att mobilen laddas.
    OBS - trotts detta laddas den (!) - fast bara oerhört sakta.

Just nu när GPS och Wifi är igång samt alla olika mailprogram osv så drar den sakta mer ström än vad som laddas - dvs trots att laddaren alltså sitter i går det sakta neråt.

Problemet började / upptäcktes i Lördags, och telefonen har däremellan varit helt urladdad och här på morgonen var den som mest 45% laddad enligt batterisymbolen.

Har så klart testat att starta om utan förändrat resultat.

Är detta ett mjukvarufel, eller något glapp i laddkontakten?
    Någon som känner igen problemet, just med att den inte ger någon indikation om att ladda men ändå gör det?

7. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Att LED:en lyser vid laddning är en inställning (LED indicators med engelska, borde heta nåt dylikt på svenska) där kan man välja när jag an vill att det ska lysa, bl.a. när telefonen laddas. Skärmen borde säga laddar och jag tror att det ska vara en "blixt" över batterisymbolen också.

8. jadu

jadu Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

laddproblem fortsättning

Fortsättning / uppdatering:

Mitt problem kvarstår, och intressant nog är det dessutom så att jag upptäckte att när jag kopplar in s3an till dator via USB då laddar den faktiskt lite normalare - i detta fall menar jag att den nu då visar den där blixten över batteriindikatorsymbolen. Den vanliga indikatorn, att en liten lampa lyser fungerar dock inte nu heller. (ref. tidigare inlägg, så kan denna kanske stängas av - men det har jag inte gjort medvetet i vart fall.)

En ytterligare sak är att den nu när den är i USB mot datorn, det är att den då inte känns av av datorn. Det har den alltid gjort tidigare. Det betyder att jag inte kan uppdatera mjukvaran via Kies om jag skulle vilja det.

9. Jocke_j

Jocke_j Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade samma problem som du beskriver å jag testade en annan laddare å problemet var löst :-)
    Hoppas det e samma för dig

10. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ja, det låter helt klart som att det är nåt knas med laddaren (alt. själva USB-kabeln, men jag antar nästan att det är samma kabel du använt till datorn). Det är bara att prova vilken microUSB-laddare som helst, förhoppningsvis ska det gå bättre då.

Ifall du vill att LED-indikatorn ska lysa när du laddar så kolla detta i Inställningar -> LED-indikator (tror jag det heter med svenska menyer).

Vad gäller problem med att hitta telefonen av datorn så kan du trycka på USB-"notifieringen" i rullgardinen när du har den inkopplad och se till att bocka i Media enhet (MTP) (på engelska Media device). Ifall den är ibockad så kan du prova att starta om telefonen och se ifall det löser problemet. Hade problem häromdagen att datorn inte ville hitta den, men efter en omstart så funkade det fina fisken.

11. EFeber

EFeber Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har fortfarande problem med laddningen tycker jag så vill bara kolla med er. Hur snabbt laddar era S3: or?

Min laddar ungefär 10%/h vilket gör att jag vaknar med ungefär 70-80% batteri varje dag vilket är ganska drygt.

12. milky81

Mottagna gillanden:
    1 492
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Min laddar fullt på 3 timmar tror jag kanske lite snabbare. Det är ju något som inte stämmer med dina grejer helt klart. Prova annan usb-sladd, annan laddare, annat uttag i väggen. Om inte det fungerar så tycker jag du ska lämna in telefonen där du köpte den.

Mvh Milky - klicka gärna på TACK om du får hjälp av mina inlägg :-)

13. roro_89

roro_89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Problem här med!

Hej, jag har problem här med låter mobilen ladda under natten och när man vaknar så har man ba 5% så fort jag drar ut den från laddarn säger den anslut laddaren...

Mobilen slutar att laddas så fort jag får något meddelande/epost vad som helst t.o.m FB update...

Helt sjukt...

Jag hade custom roms förut på mobilen men nu jag har stock rom det samma sak..

rensat alla möjliga cache samt battery stats utan framgång...

14. Sneakybastard

Sneakybastard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har ett liknande problem. Råkade köra ner batteriet till noll och då stängde telefonen av sig. Satte i laddaren och försökte starta, men telefonen var stendöd. Inga tecken på att den laddade heller.
    Väntade 10 minuter och då lyste lampan för laddning, men telefonen vägrade starta. Lät laddaren sitta i en timme och då gick den igång. Konstigt nog bara med 5% batteri kvar.
    Har sedan laddat större delen av dagen (6 timmar) med olika laddare och telen har fortfarande inte kommit över 30%. Har t o m haft den avstängd långa perioder för att snabba på processen.

Känns som att batteriet fått stryk?
    Oavsett vilket borde det vara en garantisak. Är ju inte rimligt att man ska behöva köpa ett nytt batteri bara för man råkar tömma det. Jag lär ju inte vara den första som kört ner batteriet till noll?

15. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Moderna batterier har en inbyggd "failsafe" som ser till att man inte kan tömma batteriet helt. Är det så att den har pajat bör det självklart gå på garantin.
    Har du provat att ladda den ordentligt länge så den kommer upp i 100%? Eller stannar den någonstans på mitten?

16. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Använder du en förlängnings USB sladd så ta bort den så ska du se att den laddar snabbare

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

17. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Jag köpte en vanlig (längre) Micro USB > USB kabel (Deltaco) från Webhallen och den fungerar utmärkt. Vad har du igång ?