Problem med ljudet för den på andra linjen

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av Elsa71, 13 okt 2019.

  1. Elsa71

    Elsa71 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag har precis skaffat en Samsung Galaxy S10. Nu klagar folk som jag pratar med att det "hackar", ljudstyrkan går upp och ner och vissa ord/bokstäver försvinner när jag pratar i trådade lurar. Jag hör allting perfekt, det är inga problem utan lurar eller med bluetooth lurar.

    Jag lämnade in den på Samsungs service i Malmö, fick tillbaka den efter en vecka. Då hade de bytt ut hela moderkortet samt hörlursingången. Testade den där, det lät ok, men hemma var det exakt samma problem (om inte värre) Har såklart testat med flera olika lurar, har aldrig haft problem här hemma med detta med den förra telefonen så det är inte täckningen eller så.
    Jag lämnar in mobilen igen. De hittar inget fel även om de också hör det. Jag får tillbaka luren igen efter en vecka, då har de inte gjort någonting förutom att prata med Samsung. Och problemet kvarstår....

    De säger att tre likadana lurar med samma problem kommit in på en vecka!! Men det mest anmärkningsvärda är att om problemet kvarstår kommer de inte kunna hjälpa mig.... Trots att man tydligt hör att det är något fel. För de kan inte SE något fel.
    Någon mer som upplevt detta? Och vad ska man göra?
     
  2. DubbelPlus

    DubbelPlus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2013
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 6a
    Jag har upplevt samma sak! Flera av de jag ringer påstår att det hackar och att de har svårt att höra mig. Har inte lämnat in min telefon, men tanken har slagit mig.

    Jag har inte gjort någon grundlig test, men jag misstänker att problemet är mer framträdande när jag ringer Wifi-samtal än när jag ringer ett "vanligt" samtal.