Problem med market

Diskussion i 'Applikationer' startad av lojden, 18 april 2011.

1. lojden

lojden Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5
    ROM:
    xXx
    Någon mer än jag som har problem med installationer av appar på market? 8 gånger av 10 så kommer nedladdningsrutan fram och sen försvinner den och inget mer händer. Har prövat att rensa cache/data på market men det gör ingen skillnad, har varit så i någon månad nu, måttligt irriterande.

2. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Har det varit så länge så är det nåt me din telefon, kanske för att du kör rootad med nån konstig rom eller nåt?

3. cobbe

cobbe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246

MINA ENHETER

Har haft samma problem med min desire och berodde på mitt sd-kort.

4. lojden

Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5
    ROM:
    xXx
    Okej. Ja då blir det till att köpa ett nytt då för formatering hjälpte inte, tyvärr.

5. headcleaner

headcleaner Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ser att du kör cm. vet att det varit lite problem med det du beskriver på cm nightlys och färdiga 7:an. hade samma problem när jag stoppade in sjuan. det ordnade sig dock med en reflash.

6. cobbe

cobbe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246

MINA ENHETER

Har den telefonen något inbyggt minne? Prova bara att ta bort kortet och se om det funkar. Funkar det då så beror det på kortet om det nu inte är romen. Hos mig visade sig med att när jag gick in i inställningar - program så visade den inte storleken på programmen utan det bara snurrade runt.

7. lojden

Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5
    ROM:
    xXx
    I och med att jag flashar i stort sett varje dag (har haft det här problemet på säkert 20 olika builds) så tror jag inte att en reflash skulle hjälpa speciellt mycket just nu.

8. lojden

Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5
    ROM:
    xXx
    Ja det har den. Prövade att ta ur minneskortet nu och det gjorde ingen skillnad. Det knepiga är ju att en del program går att ladda ner och installera utan problem och om jag laddar ner apk'n fristående och installerar genom filhanteraren så fungerar det.

9. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Market krånglar även för mig på min xperia X8 med original rom 2.1 dock så är den rootad men det ska ju knappast påverka market.. Det enda utöver det vanliga är att jag har många appar på mitt SD kort har länka dom med link2sd
    i måndags så funkade det dock hur bra som helst att typ ladda ner appar och uppdateringar.. Kanske är något tillfälligt strul med market just nu ?
    Upptäckte även en bugg här om dagen appar som jag har köpt via market på telefon vill dom ha betalt för en gång till om jag försöker ladda ner dom genom att surfa in på market med datorn..Det var spd 3d shell som jag inte kunde installera via datorn.. Kanske är den appen kopplad till mitt IMIE på telefonen ? isåfall är det ju dumt ifall man byter telefon liksom
    hade ju trots allt tänkt o använda den appen när jag skaffar mig en snabbare lur

10. MarcusDaze

MarcusDaze Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

11. lojden

Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5
    ROM:
    xXx
    Tyvärr inte till någon hjälp. Har prövat allt. Installerade dock alogcat för att se om det stod något i loggarna och...
    Kod:
    I/DownloadManager(  555): Initiating request for download 12
    W/DownloadManager(  555): Aborting request for download 12: not enough free space in internal download storage, unable to free any more
    I/vending (  806): [188] DownloadManagerBroadcastReceiver.startNextDownload(): Found Paused URI null
    I/vending (  806): [188] DownloadManagerBroadcastReceiver.startNextDownload(): No more paused downloads.
    I/vending (  806): [188] DownloadManagerBroadcastReceiver.getDownloadStatus(): Unexpected status from download - 498
    W/vending (  806): [188] DownloadManagerBroadcastReceiver.handleDownloadCompletedAction(): Couldn't find pathname for completed download URI: content://downloads/my_downloads/12 -- assuming the download failed.

Telefonen är nyinstallerad och helt ren, har 185MB tillgängligt utrymme för intern lagring och minneskortet är nyformaterat. o_O

Edit: Kikade med root explorer under /cache/ nu /recovery, /lost+found och /download är tomma. 93,58MB använt, 1,42MB ledigt. Allt utrymme tas upp av /cache/dalvik-cache. Testade köra en wipe under recovery på mappen och det är fortfarande fullt. Hur skumt som helst...

Last edited: 27 april 2011
  12. headcleaner

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kan du inte flytta dalvik till sd-ext då?

13. lojden

Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5
    ROM:
    xXx
    Har kört så förut men mitt minneskort är bara class 2 så telefonen blev så seg tycker jag. Flyttade download-cache till minneskortet istället och nu fungerar det.

14. headcleaner

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

haha, ja det känns ju mer logiskt att flytta dl cachen istället. trevligt att höra att du fick ordning på det hela till slut.