Problem: problem med min Htc One?!

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av sopaj96, 23 maj 2013.

1. sopaj96

sopaj96 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Hej! Fick min HTC One utav tre igår...här haft den i knappt en dag nu och jag trorEller jag har problem med den :/ hatar att gå runt o tänka på det då vill veta hur andra har det...

1. Jag har en ganska stor glipa uppe på mobilen, någon mer som har det(ni som fått era mobiler det senaste 2veckorna)?

2. Boomsound är bra, men i vissa fall kan det typ krassla lite, något som ni märkt på era?

3. När telefonen vibrerar, typ när jag klickar på bak knappen eller skriver så låter det som att något är löst innuti :/ det låter också :/ har ni så? Ska försöka ladda upp en video

4. När jag får solljus på skärmen så märker jag att jag kan se någonting bakom skärmen, ser ut som massa rektanglar fint uppradade efter varandra, vet ej om det är paneler eller nåt, syns ganska synligt med solljus och typ multitasking skärmen'det svarta...här ni så ska försöka ladda upp en video eller bild

5. När jag är en bit ifrån min router med Wifi på så uppstår ett death grip ... Räcker med att lägga fingret i högra hörnet så droppar Wifi helt, ska försöka ladda upp video... Här ni så?

Tacksam för svar, frågor, spekulationer...allt
    Vill gärna veta om detta är så pass allvarligt att jag måste byta telefon...vilket jag helst inte vill då jag fick vänta på den i 3veckor och det lär ta typ 2-3 veckor innan dem kollar igenom allt och skickar o shit...

Update:
    6. Drog ut den ur laddaren och efter typ 10min så var det bara 92%kvar utan att jag använde den :S Kan det ha vart att jag ladda med energispar på?

7. Den laddar segt som f*n...88% till 90% på mer än 15-20 min...är detta normalt? Eller kanske bugga det när mitt batteri droppa så snabbt innan?

Last edited: 23 maj 2013
  2. King Cobra

King Cobra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21 Ultra 256 Gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21 Ultra 256 Gb
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy s10+ 128 Gb
    4. Helt normalt. Har likadant på min Galaxy note med. Skärmen är uppbyggd på det viset och det syns mer eller mindre på alla skärmar. Det är sensorerna bakom glaset du ser. Det syns bara i starkt solljus så jag ser inte problemet med det.

5. När du har en solid aluminiumbaksida måste Wifi signalen släppas ut någonstans. Du sätter väl fingret precis på detta stället misstänker jag :)

3. sopaj96

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Tack för svar :)
    4. Är du säker på att det är normalt, har då aldrig märkt det på min galaxy s3 :/ kanske har med lcd att göra

5. Blir ett problem när jag ska spela spel i landscape, telefonen vriden

4. Puttepysen

Puttepysen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Samma med min wifi, bra att du sa det, har undrat varför jag ibland tappar signal när jag spelat online spel med mobilen i landskap läge.

Boomsound låter bra för mig, inge konstigt med vibrationen heller, ladda ned en vibrations app och testa lite

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

5. sopaj96

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Det där med skärmen då? Har du det? Har du glipa också?

6. al3ks

al3ks Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

1. Jag har glipor både uppe/nere och vid ljudreglaget/skärm samt vid högtalargaller/skärm. Men jag fick min lur för en månad sen.

3. Japp, "skramlar" för mig med, men jag störde mig på alla vibrationer så stängde av allt sånt trams så nu stör det inte mig längre!

7. Vaargen77

Vaargen77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min skallrar också, men det får vara så.