ROM: Problem med min rootade Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av dieselmagnus, 19 jul 2017.

  1. dieselmagnus

    dieselmagnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!
    Tänkte få igång min rootade Desire som legat några år nu men när jag startar telefonen så går inte Runnymede aoi som var min rom igång. Jag startar clockworkmod 5.2.0.2 och försöker flasha in en ny rom med kommer bara till en bild med en hatt på så min clockworkmod verkar inte fungera. Jag har ett nytt sd-kort i. Är s-off telefonen hittas inte av dator med usb-kabel.

    Vad kan jag göra?
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Om du använder Windows så är jag 100% säker på att dator / telefonkommunikationen inte fungerar pga kommunikationsprotokollen i telefonen. Stödet för äldre HTC enheter slopades i och med Windows 8 :( Om du har tillgång till Linux kan du flasha om telefonen därifrån.

    Edit: Om det bara gäller att få upp usblagringen på en windowsmaskin så är det fullt möjligt att HTC:s program innehåller drivrutiner som löser det. Men vad gäller bootloadern så man kan köra fastboot är det tyvärr lite knepigt som sagt ovan.
     
    Last edited: 19 jul 2017
  3. dieselmagnus

    dieselmagnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har HTC synd inlagt hjälper ej. Som sagt jag har en annan bärbar dator som jag kan lägga in Linux på. Det som oroar mig mest är ju att clockworkmod verkar ha ballat ur.