Tips: problem med min S2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av fältan, 29 nov 2012.

  1. fältan

    fältan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lite bakgrundsinfo:
    vad jag förstått så behöver man inte antivirus i mobilen egentligen men jag fick för mig att fixa in AVG:s.
    Och i det finns en funktion som heter Anti theft där det bland annat finns en funktion så att man kan låsa mobilen ifall den blir stulen, vilket jag valde att göra. Så jag valde ett lösen, bekräftade det och sen låste sig mobilen och ville att jag skulle låsa upp den igen p.g.a. det nya låset jag fixat.
    Men när jag ska skriva det lösen jag nyss skrivit så säger den helt plötsligt att det är fel lösen. Jag har försökt och försökt, har försökt att hitta nån info på nätet, har försökt kontakta AVG m.m., utan att komma nån vart.

    Så det lutar väl åt att jag måste återställa min Galaxy verkar det som.

    Och då tänkte jag på om nån kan rekommendera nån länk/sida på hur jag gör ifall jag ger mig på att fixa det själv.

    Har sett att det finns en del info om återställning både här i forumet och när man söker på nätet men känns inte som att jag vet riktigt vilket jag ska försöka att ge mig på.
    Har läst en del om att man kan roota, om cvm och andra avancerade saker. Det är inget jag bryr mig om egentligen, iallafall inte nu. Jag vill bara att jag ska kunna använda den igen.
     
  2. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Gör en hard reset.
    1) Stäng av mobilen
    2) Håll in volym upp + hemknappen + power-knappen så kommer du in i Recovery-mode
    3) Du bläddrar mellan alternativet med hjälp av volymknapparna, sen fungerar powerknappen som OK
    4) Wipe data/factory reset & Wipe Cache Partition
    5) Reboot system now

    Då ska det funka! Värt att tillägga är väl att appar och personlig information kommer att försvinna. Bilder, musik och filmer kommer dock att finnas kvar.
     
    Last edited: 29 nov 2012
    Elemental och Arbu11 gillar detta.
  3. fältan

    fältan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    fast när jag gör så, så kommer det bara upp

    A custom OS can cause critical problems in phone and installed applications.

    If you want to download a custom OS, press the volume up key. Otherwise, press the volume down key to cancel.


    Och så längst ner finns det 2 alternativ, fortsätta för att ladda ner eller avsluta så startas telefonen om.

    Rätt eller fel, jag svarade fortsätt igår kväll och sen stod det "Downloading...", sen lät jag den vara så över natten. Sen på morgonen så såg det likadant ut som om inget hänt.
     
  4. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Läs på, i download läge kan du flasha stock via odin.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  5. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Pröva tryck på Volym UPP istället för NER nästa gång så skall du se att ovanstående (Harrull93's) instruktion fungerar bättre! :)
     
    Last edited: 30 nov 2012
    harull93 gillar detta.
  6. fältan

    fältan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    tack, vet inte varför jag tryckte ner när Harrull93 skrev upp. men att trycka upp istället hjälpte iallafall :)
     
    harull93 gillar detta.
  7. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Göttmos! ;) Du kom in och så och allt är frid o fröjd? :)