Problem med minneskort

Diskussion i 'Tattoo' startad av no1daag, 5 jun 2010.

1. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Köpte ett 16gb sandisk kort till min tattoo. Stoppade in det och fick igång det. Laddade ned lite musik o navigon gps.
    Men när kortet suttit i ett tag så slutar kontakten mellan telefonen o kortet att fungera. Telefonen hitta inte kortet o då får man montera bort kortet o plocka ut o sätta in det. Måste väl vara fel på kortet eller hur. ..

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 454
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Låter som ett felande kort, speciellt om du aldrig hade några liknande problem med ditt gamla SD-kort.

Du kan ju testa en omformatering av kortet och se om det hjälper: Meny -> Inställningar -> SD-kort -> "Formatera SD-kort".

3. no1daag

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har testat att formtera kortet men det hjälpte inte. Ville få det bekräftat att det måste vara kortet det är fel på. Fick samma svar ifrån htc support.

4. no1daag

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Fick nytt kort ifrån itsajten.com som jag kan rekommendera. Billiga och snabba. Även min reklammation löste dom snabbt och fint. Skickade mig ett nytt direkt efter jag var i kontakt med dom.

5. betaboy

betaboy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Köpte min tatto begagnad och mitt SD kort ser lite rörigt ut, kan någon berätta hur det ska se ut orginal? Synkprogrammet ingår väl men ska där finnas några andra program och mappar? Vad händer om jag gör en återställning av telefonen, kommer detta att påverka någonting på mitt SD kort?

6. tikk_tokk

tikk_tokk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Återställning påverkar inte sd-kortet. Om du vill rensa kortet så kan du formatera det i telefonen inställningar > sd-kort och telefonlagring > formatera sd-kort.

7. ihsahk

ihsahk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2,Telia
    Telefon:
    LG G2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2,Telia
    Telefon:
    LG G2
    Telefon 2:
    LG Optimus G
    det finns en del mappar från start ja... typ 10-15 stycken kanske vet inte vilka...

8. no1daag

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Börjar bli lite frustrerad. Fick ett nytt kort men det hjälpte inte och har testat kortet i en Legend och där är det inga problem. Formaterat om kortet några gånger för att vara på den säkra sidan. Har i stort sett endast musik, några kort och Navigon installerat .

Har gjort en återställning på telefonen , har dragit mig för det så det är därför det har tagit lite tid innan jag fortsatte denna tråd. 2Gb kortet som medföljde telefonen har inte detta problem men med det så kan jag ju inte ha Navigon och all min musik.

Varit i kontakt med HTC men dom vet inte heller. Drar mig lite för att skicka in telefonen än. Klarar mig inte utan min älsklingsnalle... :o
    Väntar lite till men får väl skicka in den innan garantin går ut. Tycker att telefon mottagningen börjar bli lite sämre .

Är det någon som har en Tattoo med ett 16Gb kort som fungera. Börjar ju fundera på om det är något i telefonen som inte klarar av storleken på kortet även om HTC säger att det ska fungera.

9. ZeB

ZeB Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tyvärr inga tips till dig men jag har ett "Platinum MicroSDHC 16GB"-minneskort i min Tattoo och det funkar som det skall.

10. no1daag

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Något galet med telefonen är det. Sonen fick mitt 16Gb kort till sin Huawei och det fungerar utan problem. Hittade ett 4Gb i en låda och det fungerar som det ska. Men behöver ett större kort för kortet är fullt. Ska testa ett annat 16Gb kort när jag tar mig i kragen och köper ett nytt.