Problem med minnesplats.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av damagee, 14 maj 2010.

1. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tja!
    Jag får min desire på måndag och vill därmed kolla med er om en sak.
    Som jag förstår måste man installera appsen på telefonminnnet och inte på minneskortet. Upplevs det här som ett problem att minnet tar slut alldeles för fort. Det är det man hör och läser här på foumet men kan det verkligen vara ett så stort problem.
    Jag lyssnar gärna på vad ni berättar agående det här.
    Hur många apps får man plats med innan telefonen börjar klaga? Eller är det så att man måste verkligen ladda ner en j***a massa innan der händer?

2. Mattan

Mattan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror inte du behöver vara så orolig, trotts att jag själv inte fått min desire än så ser jag minnet som fullt tillräckligt för majoriteten av alla användare. Om minnet skulle fyllas så ligger nog en fabriksåteställning nära till hands för att 'börja om' och välja ut de bättre appsen vid orminstallationen. Sen tror jag bestämt att uppdateringen till 2.2 kommer att komma och då blir problemet (som vissa har) med minnet antagligen betydligt mindre. Samtidigt så måste man se att det som skrivs här är 'problemen' vilket förstorar upp alla fel som egentligen inte alls är så stora totalt sett. Så jag tror du kan vara helt lugn och glädjas åt din nya vän... ;)

3. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Jag har runt 60 program/spel installerade och har använt c:a 75% av mitt utrymme. Det mesta är program, och några få är spel som dock är ganska utrymmeskrävande. Det begränsade utrymmet har inte varit något större problem än, men det är lite jobbigt att behöva titta på hur stora program är innan man installerar dem. "Är det här spelet verkligen värt 8 MB? Kommer jag behöva använda detta program så ofta?". Det hade varit skönt att inte behöva prioritera bort saker pga det begränsade utrymmet.

När det här ämnet kommer på tal så dyker det alltid upp folk som säger "jag förstår inte varför någon skulle behöva ha fler än 20-30 program installerade!", och "använder du verkligen så många?". Vad de inte verkar förstå är att folk har olika behov, och helt enkelt använder sin telefon till olika saker. Och även om man inte använder ett progam mer än en gång i månaden, så är det praktiskt att ha det till hands när det verkligen behövs.

Last edited: 15 maj 2010
  4. knarrevik

knarrevik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag håller med Malexin!
    Minnet är alldeles för snålt tilltaget! Vissa appar som tex navigationsprogram slukar minne och man blir fort tjock.

5. strangert

strangert Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 3:
    LG Nexus 5
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Man har har aldrig för mycket minne till program osv.
    Det har ju hänt en del med åren iaf.
    Här är ett citat från Bill Gates "640K ought to be enough for anybody"

Vilket i dag vore totalt omöjligt.

6. R2Droid2

R2Droid2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

7. yottabyte

yottabyte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

66 apps. Installerar jag en till tar det stopp. Det suger verkligen och A2SD skulle nog vara den största anledningen för mig att roota. Har fått avinstallera de största som tex. Google Earth för att få plats med fler apps.

8. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ändå så låter det som om det är ett problem... 66 apps det är en j***a massa apps så kanske man kan ta bort en del haha men vi är alla olika och jag ska inte uttala mig om det... dock undrar man hur HTC tänkte när de inte fixade så man kan installera på minneskortet? Mycket märkligt... på iphonen tänkte man aldrig på det direkt, där fanns det alltid nog med minne. Ja få se då om det kommer en uppdatering som fixar det där men är kanske inte troligt än så länge i alla fall...

9. strangert

strangert Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 3:
    LG Nexus 5
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
  10. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    66 apps är inte så många som det låter. Hade någon bett mig uppskatta hur många jag hade installerade på min telefon så hade jag aldrig gissat på så många som 60, men man glömmer lätt bort widgets och andra applikationer som man aldrig startar manuellt men som alltid ligger i bakgrunden (3G Watchdog, WiFi Status, Quick Settings o.dyl.).