Problem: Problem med MMS från min frus iPhone

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Toanme, Sep 25, 2011.

1. Toanme

Toanme Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, är en ny användare både här på forumet och samt av samrt phones med android. Bytte till en Galaxy S2 från iPhone 3gd när jag nu förlängde mitt abonemang. Än så länge är jag nöjd men jag har ett problem som irriterar mig. När min fru skickar MMS från sin iPhone 4 så får jag dem som gif filer och jag har ingen aning om varför. När vi för över bilder till varandra, via ex. Bump, så är bilderna normala. Så vitt jag vet så ser hon mina MMS som helt normala bilder.

Är det någon som har hört talas om detta och/eller har en lösning...mer än att min fru borde byta telefon ;)

2. deliverance

deliverance Teen Droid Medlem

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Välkommen till Sveriges bästa forum :-P

Osäker på vad som är fel eller hur man löser det, men kan det vara som så att iphonen "förminskar" bilden för att den ska få plats i MMSet och att den då byter filformat? Är det några problem med att det blir .gif?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. Toanme

Toanme Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte. Har googlat men inte hittat något. Har inte haft problem innan, när vi skickade mellan hennes iPhone 4 och min gamla 3gs. Vet att samma sak hände när hon i sommras skickade mms till min mamma, som har en SonyEricsson. Problemet är att bilden blir pixlig och det känns som den klassiska inställningen på en bildskärm som använder 256 färger typ.

Se bild här

Funderar lite på ifall det är något Apple har gjort för att strula till det för folk.

Är det någon annan som upplevt samma sak?

Last edited: Sep 25, 2011
  4. deliverance

deliverance Teen Droid Medlem

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Hittade detta på nätet.

"bvburnes, I ended up finding out that my wife's phone was low on memory and therefore was actually sending me low res pics to begin with. Once she deleted some old pics things began working normally again. I wonder if this in some way could be the problem you're having. Is your iPhone maxed out of hard drive space? Sorry I didn't have a more thorough answer, good luck!"

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. mrpink

mrpink Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

vet att när jag tar emot i stock sms appen är bilderna ok, bytte till go sms så vart bilderna små och pixliga,,,,löste det aldrig utan bytte tillbaka