problem med mobila nätverket

Diskussion i 'Legend' startad av hedztrem, 1 jul 2010.

  1. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Som rubriken lyder... har dagligen problem att ansluta. Ibland syns inte symbolen och den fastnar i anslutläget. Det hjälper inte att starta om mobilen. Kan funka med alla processstängningar men oftast inte. Då är det lååååång väntan som gäller innan det går till sig. Vad kan vara fel? Tips?
     
  2. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det en symbol för anslutsläge? Jag känner igen symptomet men problemet känns främmande.
     
  3. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jamen pilarna längst upp som visar att internettrafiken är igång. Dom vita med bokstaven E. Den kan dröja flera min och så länge den inte är uppe är man ju inte ansluten. Står bara ansluter i inställningar nätverk å den haka upp sig på det.
     
  4. Parabellum

    Parabellum Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det förresten någon genväg/app som man kan lägga in för att snabb-aktivera mobilt nätverk? Känns jobbigt att behöva gå in i menyerna varje gång jag vill använda det.
     
  5. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Det finns en utmärkt widget för detta i HTC Sense.

    Lägg till widget -> Inställningar -> Mobilt Nätverk.

    Då får du en liten snygg ikon där det räcker med ett klick för att stänga av- och på den mobila anslutningen. Det finns även widgets till blåtand, flygplansläge, wifi och GPS.

    OBS. Detta fungerar inte om du använder en homescreen-ersättning, t.ex. Launcher Pro etc.