Problem med mobildata

Diskussion i 'OnePlus 3T - Allmänt' startad av exnmm, 27 sept 2018.

  1. exnmm

    exnmm Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    8
    Hej,

    jag har under dagen haft problem med mitt mobildata på min 3Ta. Började med att allt började gå jäkligt långsamt till att helt lägga ner. Just nu funkar Messenger och WhatsApp utan problem, allt annat är dock hel dött.

    I notification bar står det 4G+ med ett utropstecken så det lär ju knappast vara bra. Snackat med Telenor och problemet ligger inte på deras sida.

    Någon som upplevt liknande och har någon lösning? Väntar på att uppgradera till en 6T när den släpps så ser gärna att min kära 3T härdar ut några veckor till... :(
     
  2. Bonterra

    Bonterra Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Last edited: 27 sept 2018
  3. exnmm

    exnmm Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    8
    Ok! Har du Telenor eller Vimla. Stod någon text på länken gällande OnePlus att inställnignarna endast gällde för Vimlas nya kontaktkort eller liknande.
     
  4. Bonterra

    Bonterra Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag har Vimla.
     
  5. Bonterra

    Bonterra Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Nu verkar det fungera. Jag använde inställningarna för Samsung/Huawei istället.
     
    exnmm gillar detta.
  6. exnmm

    exnmm Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2015
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    8
    Se på fan, det funkade! Stort tack för hjälpen!
     
  7. mangeh73

    mangeh73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har hänt för mig att ngt supit sönder apn'en och slängt in en proxy. Tar man bort det från apn (och behåller mms proxy) så hoppar det igång
     
  8. Tusuki

    Tusuki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    399
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7
    Tack! Försökte med Samsungs inställningar men det fungerade ej för mig, däremot fungerade detta! :)
     
  9. mangeh73

    mangeh73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Inser just nu att jag inte får igång mms :-(
     
  10. clajdo

    clajdo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Hade samma problem, började mitt på dagen igår och fortsatte även på morgonen. Har hunnit resetta telefonen utan resultat. Tjejens Huawei med vimla funkade utan problem. Nu helt plötsligt vid lunchtid så funkar det igen. Måste ha varit fel hos vimla!

    Fast det går ändå ganska segt märker jag.

    Sjukt segt att jag hunnit resetta....
     
    Last edited: 28 sept 2018
  11. Erikstromberg

    Erikstromberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,
    jag lyfter den här tråden då det är på samma ämne.
    Jag har problem med att telefonen i sig helt plötsligt tappar anslutningen, endast för data. Mobildata är aktiverat, jag har testat att slå av och på det men inget händer. När jag startar om telefonen funkar det precis som vanligt och det är inget fel på hastigheten. Operatör är Tele2 om det skulle kunna påverka.
    Tack!