Problem: Problem med mottagning - Galaxy tab s 8.4

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av Frido, 20 jan 2016.

  1. Frido

    Frido Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag undrar om någon har liknande problem som jag och/eller vet vad det kan vara för fel jag har råkat ut för.

    Jag har en Samsung galaxy tab s 8.4 med tele2-abbonemang. Jag har problem med dålig tele- och datamottagning. Dels har jag ibland (sällan) ingen mottagning alls på platser mitt i stan och på landet där andra har god mottagning, symboliserat av ø istället för den vanliga mottaggningsstapeln uppe i högra hörnet. Och dels tar min telefon ibland inte emot sms och mms på en hel dag, för att sen ta emot alla sent på kvällen eller nästa dag, ibland efter en omstart, ibland alldeles av sig själv. Jag verkar också ha ovanligt seg datatrafik i allmänhet.

    Eftersom omstart (och ibland av- och påsättning av flygläge) verkar trigga igång saker och ting tänker jag att problemet troligen ligger i hårdvara eller mjukvara, snarare än telenätet. Har haft problemet sedan tab-en var ny för något år sedan... (Jag är inte helt säker men jag har nästan för mig att jag hade samma problem, fast mer sällan, med den samsung galaxy note som jag hade innan..)

    Tacksam för alla ledtrådar jag kan få!

    Mvh
    Frida