Problem med musikappar Galaxy S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av roffe201, 11 okt 2016.

  1. roffe201

    roffe201 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1. På min 4 år gamla Galaxy Note började den förinstallerade musikappen stöka.
    Efter cirka 20-30 min kontinuerligt spelande med hörlurar så tonas musiken ner till noll.
    Det går att öka volymen men den tonas omedelbart ner till noll igen.
    Jag har provat med både andra lurar och appar med samma resultat.

    2. Jag har precis bytt till en Galaxy S7 och hör och häpna. SAMMA RESULTAT.
    Dessutom går musikapparna (provat flera olika) inte att stänga av med kommandot "stäng alla".
    Jag har varit i kontakt med Samsung support ett flertal gånger utan resultat.
    Jag har även gjort ominstallation av appar. Fabriksåterställning via inställningar och med telefonen avstängd har inte heller hjälpt.

    Är enda återstående alternativ att byta märke. Iphone?

    /Rolf Karlsson
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Kan det vara så att det är dina hörlurar det är fel på? Jag förutsätter att du har använt samma hörlurar till båda telefonerna.
     
  3. Pips1

    Pips1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2014
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Låter som ett handhavande fel. Inga problem alls på min S7 eller gamla Note 3.
     
  4. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 499
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    hör och häpna, om felet har följt med till en ny telefon kan det endast bero på något som också följt med till den nya telefonen. som jag ser det är det 4 möjliga felkällor
    1. hörlurarna. du skriver dock att du testat med andra
    2. musiken. ligger det nåt skräp i någon/några av dina musikfiler? testat att radera filerna på mobilen och lagt in helt andra filer?
    3. någon app som installerats per automatik när du knappat in din emailadress i telefonen. testa att fabriksåterställa och köra telefonen utan koppling till google.
    4. sbt eller att du är missnöjd och försöker hittaen orsak att byta till iphone
     
    inact_0030 gillar detta.
  5. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Eller om man har flyttat över innehållet från den gamla till den nya mobilen så kan "felet" följt med. Det är väldigt vanligt att det händer.