Problem med nedladdning av appar

Discussion in 'Frågor och support' started by Anarky, Aug 10, 2011.

1. Anarky

Anarky Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan!
    För ca 2 veckor sedan köpte jag en Samsung Galaxy Ace, Jag är sjukt nöjd med den, MEN nu är det så att jag inte kan ladda ner appar o spel, har vänner som inte kunnat gör det med sina x10 x8 tex. så det är inget med samsung.
    Jag laddar hem dom från market, inga problem med ned laddningen utan det är sen när apparna ska installeras, dem kommer upp ett fel meddelande längst upp på telefonen där det står att filen inte laddades ner när man trycker där så kommer man till market, där står det att det inte kunde installeras på Usb minnet eller på SD-kortet, Vad är felet?, tacksam för svar!

/ Anarky

2. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Använd sökfunktionen, använd rätt titel på tråd.

Till lösningen: rensa cachen för market ev nedgradera (inställningar>program>market)

Anarky likes this.
  3. Anarky

Anarky Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det funkar ändå inte?

4. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Flyttar till Frågor och support och passar samtidigt på att ändra rubriken till en mer förklarande sådan.

En lösning är att du tillfälligt "unmountar" minneskortet, installerar appen/-arna och sedan "mountar" det igen. Kan dock bli något omständigt.

En mer permanent lösning är att du lokaliserar och tar bort den temporära filen smdl2tmp1.asec.

Du hittar den antingen i /sdcard/.android_secure/ eller /mnt/secure/asec/. (Den senare mappen kräver rootaccess.) Notera att mappnamnet inleds med en punkt, så glöm inte att välja att visa dolda filer och mappar i Astro eller liknande om du väljer att göra detta från telefonen.

Last edited: Aug 12, 2011
    Anarky likes this.
  5. SeeK

SeeK Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S
    Just .android_secure är det första jag skulle föreslå att man rensar om man har problem med installation av apps.