Problem: Problem med Office för Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av fcarlsson, 11 aug 2021.

  1. fcarlsson

    fcarlsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sansung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sansung Galaxy S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Platta 2:
    Sony Z3 Tablet Compact + Z2 Tablet
    Övrigt:
    Chromebook ASUS Flip c302, Chromecast, nVidia Shield
    Jag har problem med Office för Android på min telefon. På min surfplatta fungerar det däremot.

    Jag kan logga in med mitt MS-konto och skapa/redigera dokument men inte om de ligger på ex Dropbox. När jag väljer att öppna samt därefter "Add a place"/"Connect to cloud storage" får jag meddelandet "Signing in to your account. We are working on signing you in from another app. Please try again in a few minutes.".

    Jag har provat att vänta någon timme och även att starta om telefonen men samma resultat. Även provat att rensa cache/data samt installera om.

    Någon som har något bra tips?
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Vi (jag och min sambo) körde med Dropbox och visserligen fick vi inte det felet men en massa annat strul så vi bytte helt sonika till Onedrive och då funkar office mycket bättre, dock inte perfekt (man måste döda appen ibland och starta om).

    Vi använder nu nästan bara Office online på våra datorer och det fiffiga är att vi kan vara inne på samma dokument samtidigt och arbeta på det tillsammans, antingen från mobil eller från dator.

    Däremot om man ska utföra något som bara går att göra i köpta versionen av Office på datorn så måste alla andra enheter stänga dokumentet.
     
  3. fcarlsson

    fcarlsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sansung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sansung Galaxy S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Platta 2:
    Sony Z3 Tablet Compact + Z2 Tablet
    Övrigt:
    Chromebook ASUS Flip c302, Chromecast, nVidia Shield
    På min Samsung tablet fungerar det felfritt så det "borde" fungera. Jag har även OneDrive och även Google Drive. OneDrive fungerar men Google Drive kan jag inte heller ansluta mig till då det är samma kommando som till Dropbox.

    Så felet är egentligen både för Dropbox och Google Drive och jag föredrar att få till det med Dropbox då jag har en del mappar som jag delar med andra.