Problem med overclock widget

Discussion in 'Galaxy Spica i5700' started by Nukezone, Apr 17, 2010.

1. Nukezone

Nukezone Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan, installerade overclock widget tidigare idag men men har det lilla problemet att den inte gör det den ska, överklocka.

Har definierat egna hastigheter (känns lite meningslöst att max kunna gå till 528 när standard är 800 ;) ) så den ska gå upp till 998400 (antar att det är 998 Mhz) men den vägrar gå över 800. Har sett att den sjunkit till 267 Mhz fast att både min och max frekvens är satta till 998.

Klickar jag på widgeten så visar min-mätaren att den lägsta hastigheten är 66 Mhz fast jag har satt in så att min-hastigheten i screen-on läge ska vara 844 Mhz. Drar båda mätarna till 998 och väljer Set to it! får meddelandet att den nya klockfrekvensen ändrats men den sjunker bara istället till 267. Har satt så att den kolla CPU-speed var femte sekund och den ändrar sig ganska snabbt till 267. Det står visserligen 267 Mhz men märker ingen skillnad.

Kan det vara så att den helt enkelt inte fungerar på Spican eller bara att den inte klarar av att överklocka när jag har ROM JD1?

Hoppas detta är tillräckligt med info för någon som vet att hjälpa till. :P

Mvh, Tobbe

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Stödjer programmet spicans prolle till att börja med då? Och vad menar du med "känns lite meningslöst att max kunna gå till 528 när standard är 800"?

3. Nukezone

MINA ENHETER

Antar att prolle är processor. Har ingen aning för det står ingenting om det någonstans. Står bara att programmet har support för androidversionerna cupcake, donut & eclair och jag har ju eclair.

Hastigheten på Spican är ju som standard 800 Mhz, och det är ju lite meningslöst att försöka överklocka den om man max kunde gå till 528 Mhz med standardinställningarna i overclock widget. Kom runt det genom att ändra till egna klockfrekvenser. Men widgeten vägrar öka hastigheten över 800 Mhz.

4. Nukezone

MINA ENHETER

Hmm, jag har ju inte alls Eclair, har ju Flan eftersom jag har 2.1

Det är jag själv som snurrat ihop de lite. Inte så värst konstigt att det inte fungerade då eftersom min version inte alls stöds.

Fel av mig. :innocent:

5. OliverG

MINA ENHETER

2.1 är inte Flan, utan just Eclair. nästa version (som antagligen blir 2.5) kommer att heta Fryo. Flan finns inte. Och sen tror jag inte att det beror på androidversionen, utan att vårat chipset inte stödjs.

6. Nukezone

MINA ENHETER

Ok, tackar för infon. Då är det inte så konstigt att det inte fungerar.

7. OliverG

MINA ENHETER

8. Nukezone

MINA ENHETER

Det är väl bara att vänta på en kernel som går att överklocka då.

9. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Surt, vill ju snabba upp min nalle. :/

10. liseldisel

liseldisel Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Funkar overcloknings widget till HTC HERO?
    Har root.

11. Garfunkel

Garfunkel Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

jag kör setcpu som går att ladda ner om du har har root då den kostar en peng eller gratis här
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=505419
    för att installera kör adb eller lägg över appen till ditt sd-kort och installera med exempelvis astro file manager.

med den appen går det att overcklocka vissa modeller, hero skall finnas med.

jag som har spica väljer samsung moment istället då den bygger på samma processor dock så kan jag ej overclocka den men jag kan ställa in min freq på processorn istället vilket jag gjort
    max 800mhz
    min 400mhz
    detta gör telefonen rappare än om den skulle klocka ner sig till sparläge 66mhz vilket jag testade och shit vad den var seg då. men jag är nöjd med appen och kan rekommendera den.:P

12. exionen

exionen Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Tror Flan är namnet på skärmlåset som är på eclair:) Står Flan på den typen av skärmlås när jag ska ladda ner nya themes på lockbot:)

13. OliverG

MINA ENHETER

Flan var enligt rykten namnet som 2.1 skulle få. (istället för Froyo) När Google släppte både 2.0/2.0.1 och 2.1 som Eclair skapades en hel del förvirring. Att lockbot har kvar namnet är antagligen bara för att skilja på dem.

14. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Fan, känner för att roota min lur nu! Ngn som har en aning vilken clock den kör på t.ex homescreen?

15. Garfunkel

MINA ENHETER

homescreen om jag förstår dig rätt så ligger den så lågt som 66mhz direkt efter du öppnat "knapplåset" men den börjar därefter pendla beroende på vad du håller på med. setcpu visar detta då jag har den på första skrivbordet.

16. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, då borde den ju kännas ganska mkt rappare med 600mhz min och 800 max :)

17. Garfunkel

MINA ENHETER

nej den pendlar mellan 66 133 256 400 800Mhz dessa lägen går oxå att sätta som ett minimivärde men vid 400mhz är det stor skillnad om man ex har live wallpapers igång och nyheter och väder från då man öppnar "knapplåset".

upptäckte att luren hängde sig och startade om sig när jag hade gjort en egen profil i programmet. jag kan ej svara på om de berodde på min firmware eller att jag har toto mod installerad eller något annat.

men om någon annan oxå har testad programmet så dela med er av erfarenheten.