Problem: Problem med plingljud/meddelandehantering

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av cruZZade, 31 aug 2012.

  1. cruZZade

    cruZZade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag har ett rejält irriterande problem jag inte blir av med. Provade några alternativa program för att hantera kontakter/meddelanden. Något verkade ha gått galet och telefonen började ge ett notifikationsljud/alarmljud från och till. Stundtals kommer också meddelandet "Meddelande hantering stoppats". Har provat att flasha till stock med odin tusen gånger, wipe data/factory reset via CMW men inget fungerar, så fort som jag är inne i OS:et så kommer plingljudet tillbaka. Ibland verkar det nästan haka sig och plingar tre gånger efter varandra.

    Tilläggas är att Meddelandehantering öht. inte fungerar :(

    Uppdatering: Flashade om ännu en gång till stock, fick då istället felmeddelandet att android.process.acore har stoppats om och om igen. Gick då till recovery och gjorde en wipe/factory reset. Då försvann det felmeddelandet och Meddelandehantering fungerar igen MEN pingljudet kvarstår och pingar hela tiden med varierande tid emellan. Seriöst vad är det för fel med min mjukvara och varför löser det sig inte med en ny flash? :(
     
    Last edited: 31 aug 2012
  2. cruZZade

    cruZZade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Uppdatering:

    Kör stock och allt fungerar som det ska bortsett från det återkommande plingljudet. Blir galen av detta :'( Svårt att förklara hur det låter men ungefär "Pli-di-du"
     
  3. cruZZade

    cruZZade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Men FYFAN vad irriterande :( Orsaken var hela tiden att jag hade lånade biblioteksböcker på skrivbordet där jag om och om igen lade telefonen. NFC-fältet reagerade på böckernas NFC-chip och pep därför. Jag känner mig som en komplett idiot nu och har spenderat ca 4 timmar på att en miljon gånger installera om firmwares och krångla....
     
    Wader_X gillar detta.
  4. mikaelgo

    mikaelgo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Haha jag kan inte mer än att lida med dig!! Jag jag gjorde samma sak och höll på att bli helt galen! Jag hade dagarna innan köpt ett "plånboksfoderal" tills3an och hade bl SL kortet i kortfickan, så varje gång jag använde telefonen och telefonen kände an NFC-chipset i busskortet så pep det. Det finns tilloch med en tråd jag skapade där jag spelade in ljudet och la det i tråden haha så stört det är nu när man fattar vad det är, jag gick in på inställningar och tog helt sonika bort NFC läsnigsmöjligheten.

    Skickat från min GT-P6200 via Tapatalk 2
     
  5. cruZZade

    cruZZade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Hahah ja det här var den värsta teknikfadäsen jag varit med om, jag lade ned så otroligt mycket tid på att "felsöka" detta innan jag av en slump hittade orsaken :P Nåväl, får väl se det positiva i att min telefon fungerar utmärkt iaf
     
  6. mikaelgo

    mikaelgo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Haha man känner sig inte helt smart när man kommer på det. Jag vet inte hur många jag pratade med här på forumet om vad det kunde vara. Sök på forumet så kommer du hitta flera trådar.

    Skickat från min GT-P6200 via Tapatalk 2
     
  7. cruZZade

    cruZZade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Ser att det står i FAQ:en och förmodar att någon grinig jävel kommer att klaga här. Som honest mistake brukar FAQ:ar aldrig innehålla något av värde, det är inte av illvilja jag inte läste den.
     
    Wader_X och mikaelgo gillar detta.