Problem: Problem med recovery och Oxygen OS 3.5.2

Diskussion i 'OnePlus 3 - ROM-filer och utveckling' startad av Marvin74, 18 sept 2016.

  1. Marvin74

    Marvin74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2015
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    27
    Hallå!!

    Jag har fått lite problem.
    Jag tänkte flasha nya OxygenOS Betan 3.5.2, jag läste att man skulle flasha en speciell version an TWRP innan man gjorde det, för att få behålla TWRP efteråt, så det gjorde jag.
    Efter att jag flashat 3.5.2, så vill den inte boota längre.
    Oneplus-logon kommer fram en stund, sen blir det svart och inget mer händer.
    Jag kan komma in i Bootloader-mode, och har testat att flasha både stock-recovery och TWRP.
    Det ser ut som flashningen funkar bra, men jag kan inte komma in i revovery-mode efteråt.
    Har jag Brickat den? Nån som har nåt tips?

    Tacksam för svar..
     
  2. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Hej!

    Jag kan så lite om Oneplus så jag taggar min vän @iterva@iterva som troligen kan sånt, men annars tror jag det är såhär det går till :)

    Du kan använda dig utav ADB Sideload också om detta inte funkar.

    Så det är denna du ska ladda ner och flasha http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=68691560&postcount=56 kör in "fastboot flash recovery recovery.img.

    Och här är modifierad 3.5.2.zip (det som är modifierat är updater-script) den flashar du i recoveryn.
     
  3. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    @Marvin74@Marvin74 Då du är i en bootloop så har du åtminstone inte hårdbrickat den ännu. Och som @Honda@Honda föreslår ovan, ladda ner twrp recovery via ovanstående länk på nytt, unzippa den och
    Kod:
    fastboot flash recovery twrp-3.0.2-19-oneplus3.img
    , du kan förstås ändra namn på den nedladdade/uppackade recovery filen till ex. recovery.img då fungerar
    Kod:
    fastboot flash recovery recovery.img
    .
    Testa så du kommer in i recovery, och ladda ner den modifierade 3.5.2 rom filen här och testa installera den i twrp.

    Om du ändå inte kommer förbi bootloop så kan det vara så att du måste göra en full wipe inne i twrp och installera 3.5.2 på nytt.

    För mer info/hjälp kolla:
    How to dirty flash 3.5.2 with TWRP, unlocked bootloader and root
    Och i värsta fall så kan Mega Unbrick Guide tråden hjälpa, men jag tror nog dirty flash tråden är bästa alternativet/hoppet om du inte kommer vidare.

    Jag har valt att inte installera eller ens testa Community Build p.ga dom problem som den medfört just vid uppdateringar/nedgraderingar, och återställning till vanliga OxygenOS (Vilket är tydligen väldigt komplicerat/omöjligt i nuläget med 3.5.2)...För mycket huvudvärk och inte tillräckligt mycket vinst i min värld helt enkelt.
     
    Honda gillar detta.
  4. Marvin74

    Marvin74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2015
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    27




    Jag flashade "twrp-3.0.2-19-oneplus3.img", och kom in i recoveryn.
    Jag försokte med 3.5.2 igen, men den vill inte boota iaf. Sen testade jag att "restora" den gamla 3.2.4, som jag körde tidigare, men inte heller då bootade den.
    Provade sen att "pusha" CM till enheten och installera det, och nu bootar den igen, så man kan väl säga att det har löst sig, i alla fall delvis.
    Funderar på att "pusha" OOS 3.2.4, och testa. Tror ni att det funkar att installera genom "twrp-3.0.2-19-oneplus3.img", eller kommer det strula till det igen?

    Tack för hjälpen!!!