Problem: Problem med restore med Mybackup pro!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av eriksson90, 1 apr 2012.

1. eriksson90

eriksson90 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag har lite stort problem kära vänner.

Jag har en tid kört en custom rom Remix v1.0 men tröttnade på allt krångel så jag gick tillbaka till original ics rom.

jag gjorde givetvis backup på alla appar, data, kontakter och allt med Mybackup pro på den custom rommen. Så allt blev sparat på mitt externa SD kort

Och nu när jag flashat in en officiell stock ICS firmware och installerade mybackup pro direkt och började göra restore direkt.

"Apps and media" kunde jag återställa. Sedan skulle jag återställa "Data" som inkluderar kontakter, systeminställningar, kalender, sms, mms osv.
    Jag kommer så långt att jag kan återställa allt utom kontakter. Och när den ska till och återställa kontakter så får jag ett meddelande som lyder:

"Contacts: Failed: Couldn't read row 0, col 0 from CursorWindow. Make sure the cursor is initialized correctly before accessing data from it.."

Så konstigt, för jag har aldrig förut haft problem med att återställa kontakter med mybackup pro.

Hoppas någon verkligen kan hjälpa mig :( Alla kontakter är ju helt borta nu när jag blev tvungen att göra factory reset innan jag skulle flasha in officiella romen.

Jag har ju själva backup filen kvar på sd-kortet, om jag kan ha någon nytta av den trots att jag inte kan återställa kontakterna med mybackup pro.

Vad gör jag för fel?

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Eventuellt kan det vara så att kontakterna lagras på olika sätt och att My backup pro inte klarar att hantera det. Kanske läge för att skicka en fråga till de som gjort Mybackup?

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

VARFÖR har du inte det sparat på ditt Gmail-konto? Är du säker på att du inte har det? Eller sparat på någon Kies-grej? Se till att spara en backup på My Backup-filen på datorn så att den inte går förlorad!

4. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag har ett google konto men jag har alla alltid sparat nummer på telefonminnet.

Jag gillar inte google och sådär.

Jag har ju backupfilen kvar på externa SD minnet. Som jag kan lägga in på datorn men.

Borde ju kanske ha gjort backup med nå mer backup program men eftersom mybackup pro funkat så bra förut så trodde jag ju de skulle funka fint denna gång också, men ikke :(

5. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Puuuuuuuh, nu har det löst sig.

Jag installerade bara om mybackup pro och testade göra restore igen, och nu börjar den återställa alla kontakter. Skönt!

Tack grabbar för hjälpen i iallafall!

6. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Lite info bara:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rerware.android.MyBackupPro&hl=en

What's in this version:

4. Fixed Backup of call logs and music playlist for Samsung Galaxy S2 running ICS.

Kanske kan de ha varit så att din version va gammal och de funkade nu när du fick in den senaste som fixar nåt som buggade med S2 och ICS. :)