Jag har lite stort problem kära vänner.
Jag har en tid kört en custom rom Remix v1.0 men tröttnade på allt krångel så jag gick tillbaka till original ics rom.
jag gjorde givetvis backup på alla appar, data, kontakter och allt med Mybackup pro på den custom rommen. Så allt blev sparat på mitt externa SD kort
Och nu när jag flashat in en officiell stock ICS firmware och installerade mybackup pro direkt och började göra restore direkt.
"Apps and media" kunde jag återställa. Sedan skulle jag återställa "Data" som inkluderar kontakter, systeminställningar, kalender, sms, mms osv.
Jag kommer så långt att jag kan återställa allt utom kontakter. Och när den ska till och återställa kontakter så får jag ett meddelande som lyder:
"Contacts: Failed: Couldn't read row 0, col 0 from CursorWindow. Make sure the cursor is initialized correctly before accessing data from it.."
Så konstigt, för jag har aldrig förut haft problem med att återställa kontakter med mybackup pro.
Hoppas någon verkligen kan hjälpa mig

Alla kontakter är ju helt borta nu när jag blev tvungen att göra factory reset innan jag skulle flasha in officiella romen.
Jag har ju själva backup filen kvar på sd-kortet, om jag kan ha någon nytta av den trots att jag inte kan återställa kontakterna med mybackup pro.
Vad gör jag för fel?
Click to expand...