Problem: problem med root reset.

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av Foxy, 29 okt 2012.

  1. Foxy

    Foxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hej, har följt denna guiden http://www.youtube.com/watch?v=SZuAjz4PIjU för att reseta min hox nu när uppdateringen är här, men kommer till sista steget då man ska ladda ned RUU filen och det händer inget när jag trycker på den(som administratör) så nu sitter jag på en brickad telefon som inte är allt för fördelaktigt... om någon har någon aning om vad jag kan göra så får ni gärna skriva det, har lite panik :P


    Jag testade även att göra det första steget igen och nu står det failed i det steget T o m.
    När jag försöker starta mobilen så kommer den bara till bootladern hela tiden...
     
  2. bobokung

    bobokung Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej, hur löste du problemet ? jag har fått samma fel :(
     
  3. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har du använt rätt RUU?
     
  4. Mickelvarg

    Mickelvarg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag lyckades inte heller gå tilllbaka till stock efter ett (misslyckat) försök att flasha jb insert coin. Kanske har nånting att göra med att man uppdaterade hboot? Det enda som fungerade för mig var att gå tillbaka till en gammal insert coin ics version som jag tycker funkar riktigt bra (9.6.4).

    De enda tips jag kan ge dig är att kolla upp vilken CIS du har och se till att du använder rätt ruu version. Hoppas verkligen att det löser sig, och återkoppla gärna så andra kan lära sig.
     
    Last edited: 8 nov 2012
  5. Mickelvarg

    Mickelvarg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har forskat lite och mycket riktigt är det uppgraderingen till ny hboot version som sätter käppar i hjulet när man ska tillbaka till stock, eftersom ics stock ruu inte är kompatibel med jb-anpassad hboot. Vidare är det inte möjligt att "nedgradera" hboot version när man väl flashat in 1.23 eller uppåt.

    Följ den här länken så borde det lösa sig: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1966371

    Lycka till! Berätta också hur det gick.
     
  6. Foxy

    Foxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    jag har inte lyckats nollställa den, jag har inte försökt uppdatera Hboot så den guiden borde inte hjälpa :s
     
  7. Marquzz

    Marquzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Hur vet man vilken RUU man ska ha?

    Edit: Jag har HTC_Y13 och idag när jag kollar under "Om telefonen" så står det basbandsversion 2.1204.127.19 så jag laddade ner RUU_ENDEAVOR_U_ICS_40_HTC_Europe_1.29.401.12_Radio_2.1204.127.19_release_271851_signed.exe

    Behöver jag uppgradera min hboot för att dra in denna?

    Kommer inte ihåg om jag uppdaterade hboot när jag låste upp och flashade, men när jag bootar up i recovery så står det HBOOT-1.12.0000, antar att jag har hboot v1.12 då och att det inte ska vara några problem att återställa telefonen med en stock ICS?

    Edit2: Fick error [140:( bootloader version error när jag försökte köra in ovanstående RUU. Vad innebär det?
     
    Last edited: 5 dec 2012
  8. lamer71

    lamer71 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det ska inte vara några problem att uppdatera om du bara har rootat. Det kanske inte är din tur än helt enkelt?
     
  9. lamer71

    lamer71 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Eftersom du har 3 som operatör så får du uppdateringen senare....
     
  10. simpish

    simpish Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag kapar tråden lite då jag undrar om någon vet varför min Updater slutar fungera.
    Flashade stock recovery och körde ruun och hela det fungerade bra, men när jag i telefonen ska installera nya uppdateringar så slutar Updatern att fungera och fcar.

    Det är ju JB jag vill ha! :D

    edit: Det är alltså updaten till 4.0.4 som jag inte får in. Oavsett vilket val att anslutning jag väljer att använda

    edit: Efter många försök och reboots så fungerade installationen. Nu har jag fastnat på 4.1.1. Startar om och försöker ideligen. Har någon av er lite tips och råd så hojta gärna till.
     
    Last edited: 6 dec 2012
  11. Marquzz

    Marquzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Äh, får ingen ordning på det orkar inte hålla på mer. Fortsätter med PA 2.53 som funkar perfekt :)