Problem: Problem med Samsung Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av AnTaaa96, 28 jan 2013.

  1. AnTaaa96

    AnTaaa96 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja!

    Som titeln på tråden lyder har jag ett problem med min Samsung Galaxy S, jag har försökt återställa mobilen genom att radera all data på den och efter att jag har gjort det så har den helt fryst sig på uppstartsbilden där det står Galaxy S och därefter kommer den ingen vart, det går inte heller att koppla den till en dator och få den att reagera där heller, datorn reagerar inte på mobilen, så nu vänder jag mig till er här på forumet för att kolla ifall det är någon erfaren som har någon idé om hur jag kan ta mig vidare?

    Tack på förhand!

    // Anton
     
  2. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur började problemen?

    Är telefonen rootad med cutom ROM eller kör du orginal?

    Får du inte den att starta kan du ju alltid kolla om du kan kommaa till recovery eller download mode.
    Kan du få den till download mode kan du flasha in en ny mjukvara med Odin.
     
  3. Zteam

    Zteam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tag ur batteriet och prova att hålla ner home + volume-up + powerknappen så borde du kunna komma in i Recovery-mode igen.

    Fungerar inte det så testa download-mode istället (home + volume-down + powerknappen) kommer du in i download-mode kan du prova att flasha om telefonen med jw8 eller så och se om det fungerar bättre)
     
  4. vanforum

    vanforum Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett riktigt wildcard kan vara att rensa kontaktytan på telefonen och hoppas att datorn då kan känna igen den...[​IMG]