Hej!!
Jag köpte en Galaxy S21 Ultra (512GB) via Benify åt min bror, han ville att jag ska fixa allt i luren innan han sätter i sitt eget SIM kort då han har inte mycket tid åt sånt.
Jag laddade först telefonen, sen startade den med mitt eget SIM kort (från Fello) och sen gick genom alla start guider och sånt.. allt var okej tills jag upptäckte att det gick inte att uppdatera telefonens mjukvara, den är från April och vill inte uppdateras, det gick inte heller att starta Samsungs Members Appen, det gick inte att aktivera Chatt funktionen i Google Messages och Samsung Pay funkade inte, fick en sida på Tyska istället.
Jag googlade lite och såg att vissa användare i UK och Italien har haft såna problem och följt upp deras rekommendationer om hur man går kring detta utan att lyckas. Telefonen har samma beteende som jag skrev om ovan.
Jag gjorde en fabriksåterställning (minst 10 gånger) och provade olika metoder som sagt utan att lyckas! Ringde Samsungs Support och de bad mig ringa Shoppen för att skicka tillbaka den.
Jag ville inte göra detta då skulle ta flera veckor tills man får en ny lur och min bror behöver det nu innan sin semester, så jag bad om att göra retur på luren eftersom den verkar INTE innehålla NEE (Nordisk) mjukvara! Jag ville inte heller leka med CSC eller liknande eftersom telefonen är helt ny och fick den igår så Samsung bör ställas till svars för det. Problemet verkar också ligga på nätets sida som vägrar registrera telefonen ..
Såg nånstans i en annan tråd nån som hade fått en lur via jobbet och den hade valt en annan CSC än Nordiska per automatik .. så detta lär vara nytt problem för oss i Norden men det har varit tidigare för UK och även för Italien!
Är det nån här som har nån/några tips hur man löser problemet, ser gärna nedanstående skärmdumpar jag postat ..
Visa bifogad bild 115205
Visa bifogad bild 115206
Visa bifogad bild 115207
Click to expand...